صندوق ملی مسکن با سود صفر درصد تاسیس می‌شود

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح ویژه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حوزه مسکن کشور با تاسیس صندوق ملی مسکن با سود صفر درصد خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛از شهرستان ساری به دلیل کم‌توجهی دولت تدبیر و امید برای ساخت مسکن و عدم توانمندی در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و ناتوانی متقاضیان طرح اقدام ملی برای تکمیل آورده برای تامین نیازمندی‌های حوزه مسکن نیاز است که مجلس و دولت طرح مناسب و متناسبی برای ساخت مسکن در دستور کار خویش قرار دهند.

کمال علیپور عضو مجمع نمایندگان مازندران درباره برنامه مجلس برای ساماندهی امور مسکن گفت: سود بالای بانکی یکی از مشکلات جدی این روزهای مردم است.

وی افزود: سودهای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد عملا توسط مردم ۲۳ درصد پرداخت می‌شود و همین موضوع یکی از چالش‌های جدی حوزه مسکن است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل طرح ایجاد صندوق ملی مسکن در کشور در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تاسیس این صندوق همه منابع مالی حوزه مسکن به این صندوق واریز شده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که این مبالغ با عنوان تسهیلات برای ساخت مسکن با سود صفر درصد در اختیار متقاضیان مسکن قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه این طرح مصوب شده و باید در سال جاری اجرایی شود، افزود: شورای نگهبان تایید کرده و دولت باید ابلاغ کنند.

علیپور خاطر نشان کرد: سود صفر درصد در صندوق توسعه ملی مسکن پیش‌بینی شده و بانک‌های دیگر هم می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکل پرداخت تسهیلات حل می‌شود و در کنار دولت را موظف کردیم که با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بحث زمین‌های قابلیت ساخت واحدهای مسکونی را دارد را در اختیار بانک زمین قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا