پرونده رئیس بانک مرکزی لبنان به قضات فرانسوی محول شد

منابع خبری از ارجاع پرونده تحقیقات رئیس بانک مرکزی لبنان در اروپا به قضات تحقیق دادسرای مبارزه با فساد پاریس خبر دادند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که تحقیقات درباره ثروت ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان در اروپا اوایل ماه ژوئیه به قضات تحقیق دادسرای مبارزه با فساد پاریس محول شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: دادستانی کل مالی فرانسه ژوئیه یک تحقیق قضایی را علیه “x” در رابطه با اتهام پولشویی در یک باند سازمان یافته و توطئه جنایی را آغاز کرده است.

طبق این گزارش، قضات تحقیق در بخش مالی دادگاه پاریس که در این پرونده منصوب شده‌اند، از اختیارات تحقیق گسترده‌تری به ویژه در زمینه همکاری بین‌المللی و احتمال مصادره دارایی‌های متهمان پرونده برخوردار هستند.

در همین حال، پیر الیویه سور، وکیل مدافع سلامه گفت: امیدواریم که تحقیقات قضایی آغاز شود که به ما امکان دسترسی به پرونده را بدهد.

وی افزود: ما نخستین کسی بودیم که به دلیل گزارش‌های نادرست و تلاش برای فریب درحکم، علیه دفتر فرانسه که اولین گزارش تحقیقات را منتشر کرد، شکایت کردیم.

مسئولان قضائی فرانسه اواسط خرداد تحقیقاتی را درخصوص ثروت رئیس بانک مرکزی لبنان آغاز کردند.

این تحقیقات مسئولان قضائی فرانسه پس از آن صورت می‌گیرد که دادستان کل لبنان تحقیقاتی را در خصوص اتهام فساد مالی ریاض سلامه آغاز کرد.

دادستانی سوئیس اوایل بهمن ماه گذشته ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی لبنان را به “پولشویی” بیش از ۳۰۰ میلیون دلار متهم کرد.

دادستانی با ارسال نامه‌ای رسمی به وزارت دادگستری لبنان خواهان شفاف سازی درباره انتقال این مبالغ توسط ریاض سلامه و بردارش به بانک‌های سوئیسی با اتهام “پولشویی” شد.

ریاض سلامه در اولین واکنش به این خبر گفت که نه خودش و نه برادرش هیچ پولی را به بانک‌های سوئیسی منتقل نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا