بانک‌ها در مدیریت هزینه سال گذشته موفق‌تر عمل کردند/ بهای تمام شده پول برای صنایع کشور بالا است

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر، گفت: اکنون ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان از آن، راکد مانده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛کمال خانزاده تصریح کرد:روزانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور ایجاد می شود که بخشی از علت ایجاد تورم، پولهایی است که بانکها در بازارهای موازی سرمایه گذاری کرده اند.

به گفته وی، اکنون بانکها برخی از وام ها را با نرخ سود ۲۲ درصد به تولیدکنندگان اعطا می کنندکه با احتساب هزینه های انرژی و مالیات،بهای تمام شده پول برای  صنایع کشور حدود ۳۵ درصد بوده که  این نرخ بالا با توجه به سود اندک در بخش تولید، فشار مضاعفی را بر تولید کنندگان تحمیل کرده است.

خانزاده گفت: در سال ۹۹ بانکها پس از تغییر سود سپرده از روز شمار به ماه شمار در مدیریت هزینه، موفق تر عمل کردند واین امرباعث شد تا مقدار قابل توجهی از پول در بانکها رسوب کند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر در خصوص احیای برجام خاطر نشان کرد: با احیای برجام، بانکهای ایرانی می توانند تسهیلات با نرخ پایین اخذ کنند و با اعطای تسهیلات،سود آوری خود را افزایش دهند.

خانزاده در این رابطه افزود: با توافق در برجام،اولین صنعتی که از آن منتفع می شود و افزایش قیمت سهام آن  در بازار سرمایه  مشاهد می شود، صنعت بانکداری خواهد بود.

به گفته وی، تجدید ارزیابی دارائی های بانکها باعث شده که سرمایه بانکهادر مقایسه با بانک های کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کند.

خانزاده، اخذ مالیات از بانکها به دلیل اعمال نرخ تسعیر ارز را اجحاف در حق سهامداران  بانکها دانست و گفت که  اخذ مالیات بر روی سود سالانه سهام بانک تأثیر مستقیم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا