در مرداد ماه منتظر این 4 واریزی باشید

به گزارش «نبض‌بانک»؛در مرداد چهار واریزی انجام می‌شود که دو یارانه نقدی و معیشتی را دولت و دو مورد دیگر را صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند.

یارانه معیشتی بنزین

طبق روال ماه‌های قبل باید یارانه معیشتی بنزین در روز ۱۰ مرداد به حساب سهامداران واریز می‌شود. در این ماه نیز حدود ۶۰ میلیون نفر بیست و یکمین مرحله یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند. حدود هفت میلیون خانوار در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که در این ماه هشتمین قسط آن از یارانه کسر می‌شود.

با توجه به این که قرار است مراسم تحلیف در روز ۱۴ مرداد انجام شود احتمالا آخرین یارانه‌ای که در دولت روحانی به حساب مردم واریز می‌شود همین یارانه معیشتی باشد. همچنین اولین یارانه واریزی در دولت ابراهیم رئیسی یارانه نقدی است.

یارانه نقدی

در روز بیستم مرداد صد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی واریز می‌شود. مبلغ این یارانه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. از این یارانه نیز قسط مرحله اول وام کرونا برداشت می‌شود. حدود ۲۱ میلیون خانوار در تیر پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که در مرداد سیزدهمین قسط آن از یارانه‌شان کم می‌شود.

حقوق بازنشستگان

بازنشستگان دو گروه هستند، تامین اجتماعی و کشوری و لشگری. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط سازمان مربوطه و بازنشستگان لشگری و کشوری توسط صندوق پرداخت می‌شود. واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا همزمان با یارانه نقدی شروع می‌شود. در روز ۲۰ مرداد سازمان تامین اجتماعی واریز حقوق بازنشستگان را آغاز می‌کند. بازنشستگان معمولا تا پایان ماه حقوقشان را می‌گیرند. صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری نیز در چند روز پایانی حقوق افراد تحت پوشش خود را می‌پردازد.

وام بازنشستگان

دو گروه بازنشستگان ذکر شده از سوی صندوق‌ها وام دریافت می‌کنند. در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری یک نوبت در روز پنج خرداد واریز شده و قرار است واریزی‌ها در پنج نوبت دیگر ادامه داشته باشد.

پیگیری‌هاحاکی از این است که وام ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان در روز پنجم مرداد به حساب بیش از ۲۰ هزار بازنشسته واریز می‌شود. وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فعلا در مرحله ثبت‌نام قرار دارد. این گروه از بازنشستگان نیز در می‌توانند به صورت حضوری یا غیرحضوری درخواست خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا