حرف نگفته و راه نرفته زیادی در زمینه بهره‌وری وجود دارد

انصاری گفت: وقتی در نظام اداری و دستگاه‌های اقتصادی ما فرهنگ هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری حاکم است، نقطه مقابل آن در زمینه بهره وری قابل درک نیست.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مراسم رونمایی از نشان ملی بهره وری اظهار کرد: در زمینه بهره وری به نظر می‌رسد که حرف نگفته و راه نرفته زیادی داریم. مفهومی جدید در نظام اداری کشور ماست.

او افزود: سال هاست که به سازمان آسیایی بهره وری پیوسته ایم، اما عملا این موضوع نمودی نداشته که نشان می‌دهد یا برای مسئولان اهمیتی نداشته یا شناخته شده نبوده است.  این موضوع در جامعه نیز هنوز شناخته شده نیست و اجتماعی کردن مفهوم بهره وری باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت استفاده از توان مجموعه‌های علمی در این زمینه، تاکید کرد: باید دلایل این عدم توفیق مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: در مفاهیم دچار دو گروه هستیم که سخن یکدیگر را متوجه نمی‌شوند. افرادی که از مفهوم یک ظاهری را می‌شناسند در حالی که عمق موضوع را درک نکرده اند و در مقابل گروهی هستند که مسائلی را درک کرده اند که دیگران متوجه نمی‌شوند.

او تاکید کرد: در مفهوم بهره وری نیز شاهد چنین وضعیتی هستیم یعنی در مفهوم بهره وری، نسبت به ظرفیت فرهنگی جامعه بی توجه هستیم.

انصاری گفت: وقتی در نظام اداری و دستگاه‌های اقتصادی ما فرهنگ هرچقدر پول بدهی آش می‌خوری حاکم است، نقطه مقابل آن در زمینه بهره وری قابل درک نیست؛ بنابراین بهره وری را نمی‌توان بدون توجه به زمینه فرهنگی پیش برد.  به دلیل گرایشات فرهنگی در جامعه و نقص برداشت از مفهوم یا اولویت نداشتن مفهوم بهره وری، زمان زیادی را نیاز داریم تا ترویج آن در ذهن و عمل مدیران و عوامل فعال در این حوزه جا انداخته شود.

انصاری در پایان گفت: تجربه نشان داده ضرورت‌هایی که برای سیاستگذاران و برنامه ریزان اولویت دارد، چیز دیگری است. مفهوم در حوزه اقتصاد و بهره وری بسیار متفاوت با چیزی است که در سخنان روزمره خود به آن می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا