جنجال پاداش 500 میلیونی در بانک تجارت به کجا رسید؟/ پاداش اعضای هیات مدیره بانک های مختلف چقدر است؟/ از پاداش 8 میلیاردی بانک خاورمیانه تا سال بدون پاداش پست بانک

پس ازانتشار ویدووی تصویب پاداش 500 میلیون اعضای هیات مدیره بانک تجارت، بررسی ها نشان می دهد در برخی بانک ها مبالغ بیشتری نیز تحت عنوان پاداش به هیات مدیره های آنان پرداخت شده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛روز گذشته ویدئویی از جلسه مجمع عمومی بانک تجارت منتشر شد(اینجا ببینید) که در آن در عرض چندثانیه مبلغ پاداش 400 میلیونی در نظر گرفته شده برای هیات مدیره را به 500 میلیون تومان افزایش می دهند.

انتقادات برخی کاربران از نحوه و میزان پاداش مصوب منجر به واکنش رییس وقت هیات مدیره و مدیر امور مالی بانک تجارت شد.

رزازان رییس وقت هیات مدیره در گفت و گو با صداوسیما گفته است: «پاداش ۵۰۰ میلیونی جزو کمترین پاداش‌‎ها بوده است؛ این پاداش در تمام شرکت‌های بزرگ تصویب شده است. این مبلغ برای ۵ نفر بوده و اگر صورت‌جلسه مجامع شرکت‌های بورسی سال ۹۹ را ببینید متوجه می‌شوید که این ۵۰۰ تومان جزو کمترین مبالغ است.»

اگرچه با توجه به متن گزارش این مجمع به سازمان بورس و اوراق بهادار و عدم انتشار اسناد شفاف، نمی توان استنباط کرد که این رقم پاداش برای همه اعضای هیات مدیره تصویب شده یا خیر اما با توجه به اظهارت امیرمسعود رزازان در مورد رویه بودن تصویب چنین پاداش هایی،  به بررسی گزارش مجامع عمومی دیگر بانک ها پرداخته ایم که در ادامه آن را مشاهده می کنید:

بانک ملت؛ 670 میلیون تومان پاداش

در جریان برگزاری مجمع عمومی بانک ملت در 2 تیرماه سال جاری نیز مبلغ 670 میلیون تومان به عنوان پاداش اعضای هیات مدیره این بانک تصویب شده و برای حضور افراد در دو جلسه  مبلغ سه میلیون تومان حق حضور ماهانه در نظر گرفته شده است.

رقم پاداش اعضای هیات مدیره بانک ملت نسبت سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

پاداش بانک ملت

بانک صادات؛ 500 میلیون تومان

این بانک نیز  در جریان برگزاری مجمع عمومی خود مبلغ 500 میلیون تومان به عنوان پاداش اعضای هیات مدیره و مبلغ 3 میلیون تومان به عنوان حق حضور اعضای غیرموظف در جلسات تعیین کرد.

photo_2021-07-25_16-07-17

بانک خاورمیانه؛ پاداش هنگفت 8 میلیارد تومانی!

در مجمع عمومی سالیانه بانک خاورمیانه یک پاداش 8 میلیارد تومانی و حق جلسه سه میلیون تومانی برای اعضای غیرموظف هیات مدیره این بانک تصویب شده است.

خاورمیانه

هیات مدیره پست بانک پاداشی نگرفتند

بنابر اطلاعات موجود در گزارش مجمع عمومی پست بانک ایران به سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه هیچ پاداشی برای اعضای هیات مدیره این بانک تصویب نشده است.

پست بانک

پاداش ها در سایر بانک ها

بررسی های در سایت کدال نشان می دهد که ارقام پاداش هیئت های مدیره در مجامع عمومیدربرخی بانک های دیگر به شرح زیر است:

-بانک سامان: دو میلیارد و صد و چهل میلیون تومان

-بانک سرمایه: بدون تصویب پاداش

-بانک پارسیان: بدون تصویب پاداش

سایر بانک هایی که نامی از آنها به میان نیامد، هنوز مجمع خود را برگزار نکرده اند.

ورود مجلس به قضیه پاداش ها

با بالا گرفتن انتقادها از نحوه و مبلغ پاداش هیات مدیره بانک ها، ایسنا به نقل از نیکبین نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت:  زمانی که اعضای هیات مدیره بانک تجارت ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می‌کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسانند، این مساله‌ی مهم کشور است که باید به آن پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا