قیمت دلار و یورو در بازار آزاد، امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

در بازار ارز هم اکنون، قیمت دلار ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۸۸۵ تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در روز‌های نخست سال جاری، با تلاش سفته بازان، قیمت دلار به مرز ۲۶ هزار تومان هم رسیده بود، اما انتشار خبر‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای و … باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است. دلار مدتی است بین کانال ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نوسان است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و … قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال ۲۳-۲۲ هزار تومان جا خوش می‌کند.

در صرافی‌های بانکی قیمت دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۴ هزار و ۵۰۱ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۴ هزار و ۱۶ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۷۷۳ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۰۷ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا