هجوم بانک‌ها و موسسات اعتباری آمریکا برای خرید سهام شرکت‌های بیمه‌ای

به گزارش «نبض‌بانک»؛علاقمندی موسسات مالی آمریکا، به فروش محصولات بیمه‌ای؛ مثل بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری که همچنان به فروش بیمه نامه‌های مختلف می‌پردازند.

از 20 سال پیش، پس از تغییر قانون فدرال آمریکا ، هجوم موسسات مالی برای خرید آژانس های بیمه ای مستقل شروع شد.

تعدادی از بانک ها و اتحادیه های اعتباری نشان داده اند که این دو شغل نه تنها می توانند در کنار هم زندگی کنند ، بلکه می توانند کمک قابل توجهی به درآمد حاصل از فعالیت های فرعی داشته باشند.

اکنون اما علائمی از هجوم  جدی به خرید سهام شرکت های بیمه ای در میان سایر موسسات مالی آمریکا به چشم می خورد.

این علاقه مجدد در شرایطی به وجود آمده  که الگوی تجاری فروش و توزیع بیمه به ویژه پوشش املاک و خسارات برای مشتریان حقیقی و مشاغل کوچک کاملاً تغییر کرده است.

دقیقاً مانند فین تک ، بازیگران جدید در فضای بیمه ای نوین در حال جابجایی، بهبود، نوآوری و ایجاد تغییر در تمام جنبه های صنعت بیمه هستند.

آنها بخش کندفعالیت  را با فناوری های دیجیتال سرعت می بخشند.

مشتریان با استفاده از بسیاری از سایت ها یا به وسیله تلفن همراه خود، سایر بیمه نامه ها را خریداری می کنند.

بانک ها و اتحادیه های اعتباری می توانند از روابط قابل اعتمادی که با مشتریان خود دارند به عنوان “موسسه مالی اولیه” بهره مند شوند.

به گفته یک کارشناس بیمه، وقتی با یک نماینده بیمه صحبت می کنید می توانید قیمت بهتری نسبت به آنچه در اینترنت می بینید دریافت کنید.

بانک ایوانز در ایالت نیویورک آمریکا دارای یک عملیات بیمه ای قابل توجه است.

رابرت میلر جونیور ، رئیس بخش بیمه این بانک ، دلیل ورود بانک ایوانز به صنعت بیمه را بیان می کند: “بیمه به ما امکان می دهد جریان درآمد خود را متنوع تر کرده و وابستگی خود را به درآمد حاصل از بهره کاهش دهیم.”

وی می افزاید: این امر همچنین به تعمیق روابط ما با مشتریان کمک می کند.

بانک ایوانز از سال ۲۰۰۰ در تجارت بیمه فعال بوده و  فروش بیمه ۶۱ درصد از کل درآمد غیرمستقیم بانک ایوانز را در سال ۲۰۱۷ تشکیل داده است.

جنیفر گلندیل به عنوان کارشناس بیمه می گوید: “همه مشتریان بانک نیازهای بیمه دارند و همه مشتریان آژانس های بیمه نیاز بانکی دارند. ”

به عقیده وی،کلید موفقیت، در ادغام بانک و آژانس های بیمه ای است.

بانک ایوانز دارای نمایندگان بیمه بازرگانی و بانکداران تجاری در دفاتر خود است.

برون سپاری آژانس بیمه

بانک ایوانز با خرید شرکت های بیمه ای وارد تجارت بیمه شد و از آن زمان آژانس های بیمه کوچک متعددی را برای گسترش حضور خود در این عرصه و افزایش درآمد از راه دریافت حق بیمه خریده است.

این رویکرد معمول موسسات مالی در تجارت بیمه بوده است.

کارشناسان معتقدند که راه اندازی یک آژانس بیمه سنتی از ابتدا راهی طولانی است.

با این حال ، ممکن است یک بانک یا اتحادیه اعتباری نمایندگی بیمه خود را تأسیس کند و سپس  عملکردهای نمایندگی را به یک شخص ثالث برون سپاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا