اعلام افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان

به گزارش «نبض‌بانک»؛طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان از افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان این صندوق خبر داد.

اعلام افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان

علی عباسی درباره این موضوع اعلام کرد: «این روند افزایش قیمت از ابتدای سال جاری به حساب مستمری بگیران واریز شده است.»

او با اشاره به این موضوع که عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان اختیاری است اعلام کرد: «میزان حق بیمه پرداختی در این صندوق در هشت سطح درآمدی تعریف شده و از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در سال است که بیمه شدگان همین مبالغ را نیز می‌توانند در چند قسط پرداخت کنند.»

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: «شرط اولیه‌ی عضویت در این صندوق، داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال است. فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده‌ی بیمه گذار استبه گفته عباسی در این بیمه، دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده‌ی بیمه گذار است.»

در این راستا مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت منظور شد. براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز با توجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد. در این راستا ۲۸ اسفند سال ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: «نمی‌توان گفت، مستمری جامعه بازنشستگان یک زندگی با شرایط متوسط رو به بالا را جواب‌گو خواهد بود، اما این افزایش با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، انجام پذیرفت.»

او در پایان نیز تاکید کرد: «اما مستمری کافی، بدون شک به عنوان مطالبه اصلی جامعه بازنشستگان از وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. از ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه هفته تامین جتماعی نامگذاری شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا