بانک توسعه تعاون از سال ۹۷ تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کرده است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون میزان تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه ازدواج جوانان از سال ۹۷ تاکنون را حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام نمود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛بنابر اعلام بانک توسعه تعاون، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این بانک در راستای تسهیل ازدواج جوانان و در جهت اجرای مصوبات بانک مرکزی اقدامات قابل‌توجهی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج انجام داده است.
وی افزود: این بانک از بدو تأسیس به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج فعال بوده است و مطابق آمار رسمی از سال ۹۷ تاکنون نیز حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این سرفصل پرداخت کرده است.
عصارزاده با اشاره به آمار ارائه‌شده در این خصوص خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری به ۵۴۲ زوج مبلغ ۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت‌شده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: در سال جاری تمهیداتی برای سهولت و سرعت در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج پیش‌بینی و به تمامی شعب ابلاغ‌شده که این تسهیلات با کمترین بروکراسی و در سریع‌ترین زمان به زوج‌های جوان اعطا شود.
عصارزاده با ارائه تحلیلی بر روند رشد پرداختی‌های بانک در قرض‌الحسنه ازدواج جوانان گفت: میزان وام پرداختی بانک توسعه تعاون به زوج‌های جوان از سال ۹۷ به ۹۸ به میزان ۸۵ درصد رشد داشته است و عملکرد بانک در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ نیز با ۷۳ درصد رشد مواجه شده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود عملکرد بانک در سال جاری در بحث پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج جوانان با رشد قابل‌توجهی مواجه شود.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در سال جاری گفت: به هر یک از زوجین ۷۰۰ میلیون ریال با دوره بازگشت ۱۰ ساله پرداخت می‌گردد که این میزان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال تا سقف یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا