رمزارزها در میان سرمایه گذاران روسی به محبوبیتی هم ارز با طلا دست پیدا کرده اند

به گزارش نبض بانک ، گزارش های میدانی در روسیه حاکی از این است که محبوبیت رمزارزها در میان سرمایه گذاران روسی به هم ارز طلا رسیده است. شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود به بررسی بازار طلا در این کشور پرداخته است.

در این گزارش عنوان شده است که رمزارزها پنجمین بازار محبوب برای سرمایه گذاران روسی است. حساب های سپرده بانکی، ارزهای خارجی، مسکن و بیمه عمر، از جمله محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کشور روسیه محسوب می شود. در این فهرست رمزارزها به محبوبیتی تقریباً هم ارز با طلا دست پیدا کرده اند. رمزارزها با ۱۷ و طلا با ۱۶ درصد در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند.

نتایج این گزارش از طریق مصاحبه با ۲۰۲۳ سرمایه گذار بزرگ تجاری در سراسر روسیه بدست آمده است. شرکت کنندگان در این مصاحبه از فعالان حوزه سرمایه گذاری محسوب می شوند. سرمایه گذار فعال به کسی اطلاق می شود که در بازه زمانی ۱۲ ماه گذشته حداقل یک بار در بازارهای بزرگ جهانی سرمایه گذاری کرده باشد.

در این گزارش عنوان شده است که در میان رمزارزها بیت کوین کماکان محبوبیت ویژه ای در میان سرمایه گذاران روسی دارد و طلا به دلیل عدم آموزش مناسب و نبود حس اعتماد و اطمینان نسبت به این فلز گران بها، کماکان از جایگاه بالایی نزد سرمایه گذاران روس برخوردار نیست.

بازار رمزارزها علیرغم نوسانات و خطرات پوشش ریسک، کماکان  با استقبال خوب سرمایه گذارن روسی روبرو می شود

این گزارش در ادامه به این موضوع می پردازد که بازار رمزارزها علیرغم نوسانات و خطرات پوشش ریسک، کماکان  با استقبال خوب سرمایه گذارن روسی روبرو می شود. این در حالیست که بازار طلا بنا به سبقه تاریخی خود همواره به عنوان یک روش سرمایه گذاری با ریسک پایین شناخته شده است.

رمزارزها به تمامی آحاد جامعه این امکان را می دهد تا بنا به دارایی خود وارد چرخه سرمایه شوند، بدون آنکه حاشیه سود آنها توسط بازیگران بزرگ با خطر روبرو شود

باید در نظر داشته باشیم که ظهور رمزارزها مفهوم جدیدی را به بازار سرمایه تزریق کرد و این مفهوم درک نوینی بود از “سرمایه گذاری خُرد” در بازارهای بزرگ جهانی. پیش از این سرمایه گذاران بزرگ نبض چرخه سرمایه را در دست داشتند و به عبارتی قدرت به یکسره تحت سیطره بازیگران کلان بازار سرمایه قرار داشت. ظهور رمزارزها اما شرایط و فرصت ها را به یکباره دگرگون کرد. رمزارزها به تمامی آحاد جامعه این امکان را می دهد تا بنا به دارایی خود وارد چرخه سرمایه شوند، بدون آنکه حاشیه سود آنها توسط بازیگران بزرگ با خطر روبرو شود.

روسیه پس از اوکراین در رتبه دوم جهانی از لحاظ نرخ نهادینه سازی رمزارزها قرار دارد

گزارش های منابع پژوهشی حاکی از این است که نرخ نهادینه سازی صنعت رمزارزها در کشور روسیه در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر روسیه پس از اوکراین در رتبه دوم جهانی از لحاظ نرخ نهادینه سازی رمزارزها قرار دارد.

منبع: سکه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا