ساختار بانک های کشور بر اساس دستورات دینی تنظیم شود

کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند گفت: باید ساختار بانک های ما براساس دستورات دینی تنظیم شود، با این حال برخی از بانک ها فقط اسم بانکداری اسلامی را با خود یدک می کشند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در دیدار جمعی از مدیران بانک های شهرستان کنگاور اظهار داشت: نگاه اسلام به مسایل اقتصادی نگاهی تخصصی و کامل است و با رعایت موازین و دستورات اسلامی می توان اقتصاد هر کشوری را به صورت کامل و بی نقص مدیریت کرد.

حجت الاسلام لروند در ادامه بیان کرد: با استفاده از دستورات دینی و اسلامی در حوزه اقتصادی می توان بسیاری از مفاسد اقتصادی و مالی در کشور را از بین برد از این رو نگاه اقتصاددان ها باید همواره نگاهی دینی به مسائل مالی باشد، زیرا بخشی از دستورات شریعت مقدس اسلام همین دستورالعمل های اقتصادی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با انتقاد از شیوه بانکداری در جامعه بیان کرد: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و طبیعتا باید قوانین اسلامی بر آن حاکم باشد با این حال در معاملات پولی و مالی مشاهده می شود که قوانین اسلامی و شرعی بعضا نادیده گرفته می شود.

امام جمعه شهرستان کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: زمانی که از بانکداری اسلامی یاد می کنیم باید این واژه فعلیت پیدا کند، باید ساختار بانک های ما براساس دستورات دینی تنظیم و اجرا شود، با این حال برخی از بانک ها فقط اسم بانکداری اسلامی را با خود یدک می کشند.

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: بی گمان اگر بانکداری در کشور براساس قوانین اقتصادی اسلام انجام بگیرد نه خبری از اختلاس خواهد بود، نه ربا و نه رانت خواری، بنابراین برای اصلاح ساختار بانکی کشور نیازمند بازنگری دوباره قانون گذاران در بحث بانک ها هستیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دیده می شود که برخی از بانک ها در اعطای تسهیلات به مشتریان خود کاملا از خطوط قرمزی که اسلام در بحث مبادلات مالی تعیین کرده است عبور می کنند به نوعی که در بعضی از بانک های کشور شاهد وجود سیستم ربا و نزول به صورت علنی هستیم.

امام جمعه کنگاور گفت: سیستم بانکداری که آلوده به ربا و نزول باشد زیبنده کشوری که ام القرای جهان اسلام می باشد هرگز نیست، بنابراین امیدواریم که نگاه دولت انقلابی آیت الله رئیسی در بحث بانکداری اسلامی، زمینه ساز تحول در این حوزه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا