سقوط قیمت دلار به یک کانال پایینتر

پس از یک هفته کشمکش بین ذی نفعان رانتی و بانک مرکزی، قیمت دلار به یک کانال پایینتر سقوط کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛پس از یک هفته جدال بین ذی نفعان رانتی و بانک مرکزی با مدیریت نیم بند کنونی که می بایست تغییر کرده و با تیم اقتصادی دولت هماهنگ شود، دلار یک کانال عقب نشینی کرد و کانال 27 هزار تومان را از دست داد.

متغیر مخرب دلار 4200 تومانی باعث شده است تا ذی نفعان رانتی برای جلوگیری از ایجاد ثبات در بازار ارز با تمام قدرت وارد شوند و چون دولت رئیسی هنوز این بمب ساعتی را خنثی و واردات با دلار آزاد را مجاز اعلام نکرده است، جدال بانک مرکزی و ذی نفعان رانتی با اصطکاک زیاد و با کندی پیش می رود. انتظار می رود که پس از تعیین رئیس بانک مرکزی دولت سیزدهم، دلار ترجیحی حذف شده و شاهد کاهش قیمت ارزهای خارجی در بازار باشیم.

اطلاعاتی که از بودجه سال بعد از طرف میرکاظمی منتشر شده است نشان می دهد که عزم وی برای کنترل بودجه تورمی جدی است و باتوجه به اینکه اضافه برداشت بانک های از بانک مرکزی فعلا متوقف شده و می توان به ادامه این توقف امیدوار بود، کاهش قابل توجه نرخ تورم در سال 1401 کاملا دست یافتنی است. به خصوص اینکه دولت میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را 10 درصد در نظر گرفته که نشان می دهد برنامه آن برای کاهش نرخ تورم جدی است.

شواهد نشان می دهد که کاهش قیمت دلار ادامه پیدا می کند و با افزایش فروش نفت که بسترهای آن توسط وزیر نفت در حال آماده سازی است، ورودی ارزی کشور بهبود یافته و نوسانات بازار ارزهای خارجی کنترل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا