پرداخت 120 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

معاون بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری بالغ بر 120 میلیارد تومان به کشاورزان بیمه‌گذار که محصولاتشان دچار خسارت شدند پرداخت می‌شود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛حمید رحیمی امروز از شهرکرد با بیان اینکه در سال زراعی جاری خسارت‌های مختلفی براثر خشک‌سالی و سرمازدگی بهاره به محصولات زراعی و باغی وارد شد، گفت: سطوح قابل توجهی از محصولات تحت پوشش بیمه هستند که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 120 میلیارد تومان به کشاورزان بیمه‌گذار که محصولاتشان دچار خسارت شدند از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: اغلب محصولات زراعی و باغی  تحت پوشش بیمه قرار دارند که در سال جاری حدود 15 هزار هکتار از سطوح باغی و 80 هزار هکتار از سطوح زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

یونجه هم بیمه شد

وی با بیان اینکه یونجه هم به محصولات تحت پوشش بیمه اضافه شد، افزود: در حال حاضر اغلب محصولات زراعی بهاره و پاییزه از جمله گندم و جو آبی و دیم، کلزا، گل‌رنگ، سیب‌زمینی، چغندر قند، پیاز و ذرت علوفه‌ای تحت پوشش بیمه قرار دارند و همچنین همه محصولات باغی استان از جمله گیلاس، گوجه‌سبز و محصولاتی که سابقاً نیز تحت پوشش بیمه بودند از جمله هلو، شفتالو، شلیل، انگور، سیب بادام و گردو و .. تحت پوشش بیمه هستند که کشاورزان می‌توانند با بیمه کردن محصولات خود از مزایای بیمه استفاده کنند.

اداوات کشاورزی و تراکتور نیز بیمه شد

رحیمی بیان کرد: ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که کشاورزان با پرداخت مبلغ ناچیزی می‌توانند این ادوات را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی توصیه‌ای برای فعالان کشاورزی داشت و افزود: این افراد تنه درختان را هم می‌توانند بیمه کنند تا با وقوع خسارت‌ها نیز با آرامش خاطر به فعالیت خود بپردازند و اگر محصولاتشان دچار ضرر و زیان شدند از خدمات دولت در زمینه کشاورزی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا