با اصلاح قوانین بانکداری موانع را از سر راه تولید برداریم

کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: با اصلاح قوانین دست و پاگیر بانک ها، مانع از توقف چرخ تولید و صنعت در کشور شویم، لذا نیازمند بازنگری این قوانین هستیم.

حسن مونسان، معاون بانک ملی ایران ظهر امروز با آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله علما در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت نابسامان معیشتی که در سال های اخیر برای بسیاری از مردم پیش آمده بایسته و شایسته است که بانکها با ارائه تسهیلات کم بهره در قالب وام قرض الحسنه بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مسأله دیگری که همواره از زبان صاحبان صنایع و مدیران کارخانه های استان می شنویم، قوانین دست و پا گیر بانک ها است، بنابراین اگر می خواهیم که چرخ تولید و صنعت در کرمانشاه و کشور به خوبی و به درستی بچرخد باید این قوانین بازنگری شوند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: موضوع دیگری که قابل تأمل و بحث می باشد، تلاش برای رفع معضل بیکاری جوانان در جامعه می باشد، بانکها می توانند با اعطای تسهیلات اشتغال زایی سهم مهمی در کاهش بیکاری در کشور داشته باشند.

آیت الله علما در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ایران اسلامی تمام نعمات خدادادی را داریم و برای استفاده درست و صحیح از این همه نعمت نیازمند مدیریت درست هستیم که باید اذعان کنیم که در این زمینه دارای مدیریت ضعیف و ناکارآمد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی با اجرای طرح های زودبازده زمینه اشتغال جوانان را در کمترین زمان ممکن فراهم آورند، زیرا کاهش نرخ بیکاری با کاهش ناهنجاری های اجتماعی ارتباط کاملا مستقیمی دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا