ثروتمندترین خانواده‌های جهان چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین خانواده‌های جهان چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین خانواده‌های جهان چه کسانی هستند؟

بر اساس رتبه‌بندی اخیر بلومبرگ در خصوص ثروتمندترین خانواده‌های جهان، خانواده والتون با مجموع دارایی ۲۱۵میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ شرکت‌های تجاری موفق، کلید اصلی در ایجاد درآمد برای خانواده‌های ثروتمند جهان به شمار می‌آیند. بر اساس رتبه‌بندی داده‌های بلومبرگ که در Visual Capitalist منتشر شده، سه خانواده آمریکایی در صدر لیست ثروتمندترین خانواده‌های جهان قرار دارند.

گفتنی است که دو مورد برتر، خانواده‌های والتون و مارس، در بخش کالاهای مصرفی فعالیت دارند، در حالی که خانواده کوک که در رتبه سوم قرار گرفته‌، بیشتر در بخش صنعتی دست دارند.

دارایی خانواده والتون 215میلیارد دلار برآورد شده، در حالی که دارایی خانواده مارس که از امپراطوری برندهای خود مانند Milky Way، Snickers، M&M’s، Twix و آدامس‌های Wrigley به دست آمده، به 120میلیارد دلار رسیده است.

شایان ذکر است که در میان صاحبان امپراطوری تجاری، خانواده آل سعود از عربستان سعودی از این قاعده مستثنی هستند. این خانواده سلطنتی حاکم بر عربستان سعودی، ثروتمندترین خانواده سلطنتی در جهان بوده که دلیل اصلی آن وجود ذخایر بزرگ نفتی در این کشور است.

خانواده آمبانی، صاحبان صنایع ریلاینس (Reliance Industries)، با مجموع دارایی بیش از 81میلیارد دلار، در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

برندهای فرانسوی لوکس هرمس و شنل نیز صاحبان خود را در میان 10خانواده برتر قرار داده‌اند، در حالی که ثروتمندان آلمانی با تلاش‌های مختلف این مزیت را گسترش داده‌اند.

خانواده Boehringer/Von Baumbach (رتبه 9) شرکت دارویی Boehringer Ingelheim را اداره می‌کنند، در حالی که خانواده آلبرشت (رتبه 10) به دلیل فروشگاه‌های با اجناس ارزان خود معروف هستند.

در نمودار ارائه شده، ثروتمندترین خانواده‌های جهان را مشاهده می‌کنید؛

ثروتمندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا