لزوم ارتباط مسئولان با فعالان اقتصادی و هماهنگی با بانک‌ها برای رفع مشکلات تولید

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خواستار ارتباط بیشتر مسئولان با فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات آن‌ها از طریق هماهنگی با بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین پیگیری درخواست‌های آن‌ها از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی شد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان قشم با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

وی در این مراسم با اشاره به ارزش و منزلت «خدمت به مردم» از منظر قرآن و روایات گفت: خدمت به جامعه در فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت «علیهم السلام» از ارزش و اهمیت فراوانی برخوردار است.

صالحی در ادامه تأکید کرد: مردم سرمایه‌های کشور و نظام اسلامی هستند و خوشبختانه با تأسی از مکتب اهل بیت «علیهم السلام» همواره در سخت‌ترین شرایط همپای مسئولین در عرصه‌های مختلف مشارکت فعال دارند.

وی بر ضرورت رعایت شأن و منزلت شهروندان در مراجعه به دستگاه‌های مختلف نیز تأکید و خاطرنشان کرد: همه ما باید برای مردم کار کنیم و خالصانه و با روی گشاده در جهت رضایت الهی به مطالبات و درخواست هایشان رسیدگی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه خطاب به مسئولان حاضر در جلسه و رئیس دادگستری شهرستان قشم متذکر شد: باید در میان مردم زندگی کنید و درب اتاقتان همیشه به روی ارباب رجوع و به ویژه محرومین باز باشد؛ چرا که رسالت اصلی همه مسئولین توجه به امر خدمت گذاری است.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مبارزه جدی با فساد و خشکاندن ریشه آن، موجب رضایتمندی عموم مردم و تزریق روحیه امید به جامعه می‌شود و لازم است دستگاه‌های متولی با نظارت مداوم و مستمر، اقدامات پیشگیرانه و صیانتی را در این خصوص به کار گیرند.

وی جزیره زیبای قشم را به جواهر ارزشمندی تشبیه کرد که با توجه به موقعیت استراتژیک و قرارگیری در ضلع شرقی دهانه تنگه هرمز، می‌طلبد مدیریت جهادی و انقلابی در همه بخش‌های خود داشته باشد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های مغفول مانده، زمینه‌های لازم جهت توسعه گردشگری در آن بیش از پیش فراهم گردد.

صالحی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در مقابله با قاچاق سازمان یافته و شناسایی گلوگاه‌های قاچاق تأکید کرد و یادآور شد: پدیده شوم قاچاق، خسارات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد کشور، علی‌الخصوص تولید ملی وارد می‌کند که مقابله با آن هم افزایی مسئولان و عزم همگانی را می‌طلبد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در سال‌های اخیر و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید نیز اشاره کرد و در همین راستا، خواستار ارتباط بیشتر مسئولین با فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات آن‌ها از طریق هماهنگی با بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین پیگیری درخواست‌های آن‌ها از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی شد.

صالحی در پایان با تقدیر از اقدامات مسعود رحمانی چگنی در دوره تصدی ریاست دادگستری شهرستان قشم گفت: وی از قضات بسیار خوب و خوشنام استان هرمزگان است که از این پس در سنگر جدید دیگری به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان توفیق خدمتگزاری به مردم عزیز را خواهد داشت.

صالحی همچنین با آرزوی موفقیت برای رضا صفایی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان قشم تأکید کرد: وی پیش از این، سمت دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان قشم را بر عهده داشته و اشراف کاملی از وضعیت این شهرستان دارد که با همکاری و هماهنگی مردم و مسئولان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان قشم به مسائل این حوزه قضایی رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از انتصاب امید مهدوی مجد به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم خبر داد.

در پایان این مراسم از خدمات مسعود رحمانی چگنی رئیس سابق دادگستری شهرستان قشم تقدیر شد و رضا صفایی دادستان پیشین این شهرستان به عنوان رئیس دادگستری قشم و امید مهدوی مجد به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا