تصمیم وزیر اقتصاد و رئیس جدید بانک مرکزی درباره قیمت دلار

خبرها از جلسه ویژه وزیر اقتصاد و رئیس جدید بانک مرکزی درباره قیمت دلار وضعیت بازار را تغییر خواهد داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی صالح آبادی رئیس کل جدید بانک مرکزی جلسه مهمی درباره بازار ارز داشته و تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده اند.

پیش از این شرط پذیرش ریاست بانک مرکزی توسط گزینه های مطرح از طرف رئیس جمهور، رسانیدن قیمت دلار به کمتر از 23 هزار تومان بود و حالا شواهد نشان می دهد که این سیاست در حال عملی شده است.

باتوجه به اعتقاد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای حذف دلار 4200 تومانی، در صورت عملی شدن سریع این تصمیم و اجازه دادن به فعالان اقتصادی برای وارد کردن نهاده های دامی با دلار ازاد، بازار کالاهای اساسی و ارز به طور تومان در وضعیت ثبات قرار خواهند گرفت.

در روزهای اخیر بانک مرکزی به تزریق ارز به بازار ادامه داده است و انتظار می رود که روند کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد، اما خطر ایجاد نوسانات جدید در صورت تعلل در حذف دلار ترجیحی، ثبات بازار را تهدید می کند.

رسیدن قیمت دلار آزاد به 23 هزار تومان و یکی شدن با دلار نیمایی، دست بانک مرکزی را برای تک نرخی کردن بازار باز می گذارد و چنانکه صالح آبادی تاکید دارد، قیمت ارز را پیش بینی پذیر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا