امیدواری سیستم بانکی به رفع مشکلات در دولت سیزدهم/ ۶۰ درصد مصارف بانک‌ها در اختیار صنعت و کشاورزی

معاون مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: شعب بانک ملی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد مصارف خود را به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری اختصاص دهند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛از یاسوج، حسن مونسان در نشست امروز با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع مهم و حساس” اقتصاد” گفت: مقام‌ معظم رهبری بیش از یک دهه شعار سال را با عنوان اقتصادی انتخاب کردند که حساسیت موضوع برای حاکمیت نظام‌ و فعالان اقتصادی و دستگاه‌های پر رنگ‌تر باشد و خدمات بیشتری ارائه شود.

معاون بانک ملی ایران بیان کرد: امسال که به‌نام سال مانع زدایی نام‌گذاری شده تکلیف بسیار سنگین است. البته در همین چند ماهی که  دولت سیزدهم کار را شروع کرده شاهد تحولاتی هستیم و به نظر می‌رسد در مدت زمانی کوتاهی بسیاری از مشکلات در همه حوزه‌ها خصوصا حوزه بانکی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران  بانک محور است، افزود: در شرایط تحریم‌ها نیاز است آماده‌تر و چابک‌تر باشیم.بانک ملی حاکمیتی و یک بنگاه صرفه اقتصادی نیست، مسئولیت‌های سنگینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی تا کمک به دولت و مشکلاتی که دولت در بخش های مختلف دارد از جمله سیاست‌های بانک ملی است.

این مسئول با بیان اینکه بانک ملی همواره در کنار دولت‌ها بوده، گفت: از دوران جنگ تا عرصه سازندگی بانک ملی در حوزه سدسازی، ساخت سیلو، مجتمع پتروشیمی نقش داشته و تا امروز همین رسالت را انجام داده به تازگی ۱۰ مصوبه برای توسعه حمل و نقل جاده و ریلی صورت گرفته است.

 مونسان در خصوص طرح ملی مسکن که یکی از مباحث کلان دولت سیزدهم است، گفت: بانک ملی اولین بانکی است که آمادگی خود برای همکاری با دولت اعلام کرد و از شعب استانی خواستیم در این زمینه همکاری کنند.

معاون بانک ملی ایران گفت: یکی از موضوعات اساسی تغییر بسته سیاست اعتباری ما است که  جهش و سرعت لازم را نداشت. این بسته در خرداد به نتیجه رسید و اختیارات استان‌ها را افزایش دادیم محدودیتی برای سرمایه ثابت قابل نشدیم.

وی بیان کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان بسته تعریف کردیم که سرمایه ثابت و در گردش و انواع ضمانت نامه در نظر گرفته شود، ضمن اینکه اختیار استان را چندین برابر افزایش دادیم که پرونده‌ها به تهران ارجاع داده نشوند که خوشبختانه امسال هیچ پرونده‌ای از یاسوج به تهران ارجاع داده نشد.سعی کردیم فعالان اقتصادی را تنها نگذاریم.

وی با اشاره به اقدام خوب مجلس برای تسهیل در صدور مجوزها گفت: فرآیند صدور مجوز در کشور زمان زیادی را به خود اختصاص می‌داد ورود مجلس کار ارزشمندی بود، ضمن اینکه اهتمام جدی  در دولت برای بخش تولید و اشتغال شکل گرفته است.

معاون مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه دغدغه‌ها و درخواست‌های فعالان اقتصادی را به شورای بانک‌ها ارجاع می‌دهم، گفت: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی در همین استان کهگیلویه و بویراحمد قابل حل است.

وی با بیان اینکه در بانک ملی اعطای تسهیلات  حتی تسهیلات خرد تا سقف ۵۰ میلیون با یک ضامن انجام می‌شود، گفت: بانک اقدامات زیادی انجام داده اما ضعف اطلاع‌رسانی موجب شده فعالان اقتصادی و مردم چندان در جریان این موضوع نباشند.

مونسان خطاب به شعب بانک ملی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعب بانک باید بیش از ۶۰ درصد مصارف خود را در بخش صنعت و کشاورزی و گردشگری هزینه کنند و مکلف هستند در کنار بخش تولید و صنعت استان باشند و حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا