شرایط دریافت طرح تسهیلاتی صدف بانک ملی چیست؟

بانک ملی ایران برای حمایت از اقشار متوسط کشور طرح تسهیلاتی به نام «صدف» را طراحی کرده است. بر اساس این طرح متقاضی تسهیلات متناسب با نیاز خود نرخ سود را بین یک تا 18 درصد انتخاب می‌کند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛بنابر اعلام محمدرضا حسین‌زاده، اقشار متوسط جامعه به تسهیلات کم بهره و با نرخ سود پایین نیاز دارند. این طرح هم به منظور فراهم کردن شرایطی برای اعطای تسهیلات به اقشار کم درآمد جامعه شکل گرفته است. به گفته حسین‌زاده، سقف تسهیلات این طرح به درخواست متقاضی تا سه برابر مانده سپرده اولیه قابل افزایش است. بنابراین امکان استفاده از این طرح برای رفع نیازهای ضروری وجود دارد.

طرح صدف در واقع نوعی تسهیلات اعتباری است که در قبال سپرده‌های شش ماهه، 9 ماهه و یک ساله در قالب عقد مرابحه پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی این طرح هم از 12 تا 60 ماه اعلام شده است.

مبلغ تسهیلات طرح صدف

اعطای تسهیلات در این طرح به پزشکان، وکلا، قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا سقف سه میلیارد ریال با دو نفر ضامن معتبر امکان پذیر است.
کارکنان و مدیران شرکت‌ها براساس میانگین مانده حساب، تا سقف دو میلیارد و 500 میلیون ریال، مشروط به دریافت حقوق از بانک ملی یا تضمین بازپرداخت توسط شرکت یا یک نفر ضامن معتبر، می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.
سایر اقشار جامعه تا سقف دو میلیارد ریال در قبال ارائه وثایق و تضمین‌های لازم امکان استفاده از این تسهیلات را دارند. به این صورت که تا سقف 500 میلیون ریال، یک نفر کارمند رسمی دولت یا کارمند قراردادی سازمان‌های دولتی یا یک کاسب دارای جواز کسب لازم است. همچنین از مبلغ 500 میلیون تا سقف یک میلیارد ریال، دو نفر ضامن و از مبلغ یک میلیارد تا دو میلیارد ریال، سه نفر ضامن با شرایط فوق لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا