امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛محمود محمودزاده بعد از ظهر امروز در برنامه زنده رادیویی درباره ثبت نام نهضت ملی مسکن گفت: سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir برای متقاضیان دریافت مسکن در ۴۸۰ شهر که تا کنون تأمین زمین در آنها صورت گرفته، آغاز شده و بعد از پالایش متقاضیان، برای ادامه پروژه به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: در مرحله اول زمین ۴۸۰ شهر تأمین شده و برای سایر شهرها به تدریج زمین تأمین و به سامانه اضافه می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار، نباید از ابتدای انقلاب تا کنون از تسهیلات دولتی زمین و مسکن وام مسکن استفاده کرده باشد؛ نباید مسکن ملکی داشته و در شهر مورد تقاضا، سابقه ۵ سال سکونت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبات موجود، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و معلولان جسمی – حرکتی بالای ۲۰ سال با تأیید سازمان بهزیستی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. اما برای باقی گروه‌های جمعیتی امکان ثبت نام مجردها فراهم نیست. هر چند پیشنهاد مربوطه ارائه شده اما هنوز اصلاح نشده است.

محمودزاده درباره متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۷۵ متر مربع متراژ مفید و با مشاعات متعلق، هر واحد ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد.

وی در خصوص قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن یادآور شد: بر اساس فهرست بها، هزینه ساخت قیمت گذاری می‌شود؛ طول دوره ساخت اگر تغییری کند و تابع تورم عمومی باشد، این نرخ‌ها تغییر می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت به دنبال کمترین هزینه ساخت این واحدهاست جلسات متعددی با وزارت صمت برای تأمین مصالح با شرایط مساعدتر داشته‌ایم و این جلسات هنوز هم ادامه دارد؛ بخشی از مصالح هم با استفاده از کارت اعتباری در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا بتوانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: برخی تسهیلات دیگر مانند تخفیف در صدور پروانه، مالیات یک میلیون تومانی هر واحد مسکونی و… باعث شده تا نسبت به ساخت و سازهای عادی یک رقابت جدی از نظر قیمت تمام شده داشته باشد.

محمودزاده درباره قیمت زمین گفت: آنهایی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند، زمین‌های دولتی ۹۹ ساله دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که وام‌های مسکن مهر یا تسهیلات یارانه‌ای مسکن که با نرخ‌های کارمزد ۴ تا ۹ درصد دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند اما اگر تسهیلات با کارمزدهای معمولی بانکی دریافت کرده‌اند، می‌توانند نام نویسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا