جزئیات وام‌‎هایی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد + جدول

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح جزئیات وام‌‎هایی که به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعلق می‌گیرد، پرداخت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از آنا، سید هادی سیدفضلی، در خصوص چگونگی بازپرداخت وام‌های صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تسهیلاتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، در سه قالب به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از تسهیلاتی که در طول ترم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، تسهیلات میان‌مدت است و در قالب دو تا سه ترم به دانشجو تعلق می‌گیرد. همچنین تسهیلات بلندمدت وجود دارد که به طور مثال تا ۶۰ ماه تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: تسهیلاتی که به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌شود، دارای دو منبع داخلی و بانکی است که بر اساس انتخاب دانشجویان به آن‌ها ارائه می‌شود.

سیدفضلی خاطرنشان کرد: تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند به‌صورت همزمان و ترکیبی از انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و همه بانک‌های طرف تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی برحسب نیاز و درصورت تأیید واحد دانشگاهی مربوطه استفاده کنند.

اعطای تسهیلات اعتباری به دانشجویان با دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت

مقطع مبلغ وام
مقطع دکتری سقف ۲۰ میلیون تومان
کارشناسی ارشد سقف ۱۰ میلیون تومان
کارشناسی سقف ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
کاردانی ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان

سقف این وام‌ها، قرض‌الحسنه با کارمزد ۳-۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده است.

تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق دو بانک ملی و صادرات

مقطع
دکتری سقف ۴۰ میلیون تومان
کارشناسی ارشد سقف ۱۵ میلیون تومان
کارشناسی سقف ۱۰ میلیون تومان
کاردانی سقف ۵ میلیون تومان

وی ادامه داد: تسهیلاتی که در طول یک ترم در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، هیچ کارمزدی ندارد. دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با ارائه تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه به گونه‌ای عمل کند که دانشجویان تنها دغدغه ادامه تحصیلات را داشته و نگرانی بابت پرداخت شهریه نداشته باشند.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از منابع داخلی این صندوق، تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها ارائه می‌شود و تسهیلاتی که از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت در اختیار ما قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

سید فضلی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند ۳۰ درصد از شهریه خود را پس از فارغ‌التحصیلی پرداخت کنند.

اعتبارات باید به‌صورت مستقیم به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود

وی در پاسخ به این سؤال که برخی مدعی هستند دانشگاه آزاد بدهکارترین دانشگاه به وزارت علوم است، گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست. اگر این دانشگاه بدهکار است، چگونه به همکاران ما در دانشگاه آزاد اسلامی جایزه تشویق وصول مطالبات می‌دهند؟

وی افزود: بر اساس قانون اعتبارات باید به‌صورت مستقیم به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود و ما اکنون پیگیر این موضوع هستیم. باید این اعتبارات به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳۳۰ صندوق رفاه دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای وصول مطالبات صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت کار می‌کنند.

در سال تحصیلی جدید خدمات بیمه‌ای و سقف پوشش و تعهدات صندوق تأمین شد و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است. بر این اساس، تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که حق عضویت سالانه خود را پرداخت کرده‌اند، در همه ساعات شبانه‌‎روز و در هر مکان، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

سقف تعهدات صندوق تأمین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

سقف تعهدات مبلغ
برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
هزینه‌های نقص عضو ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان
فوت ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان

دانشجویان متقاضی می‌توانند از طریق سامانه ساجد به آدرس sajed.iau.ir برای دریافت تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند. قابلیت ثبت درخواست تسهیلات اعتباری به‌زودی در سامانه آموزشیار نیز فعال خواهد شد تا تمام فرآیند ثبت‌نام وام‌ها به‌صورت مکانیزه و غیرحضوری انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا