۱۵ صرافی پس از دریافت ارز به صورت هرمی آن را به بازار تزریق می‌کردند

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست داریم احکام سیف و عراقچی را اجرایی کند و در این مسیر عذر و بهانه‌ای برای تاخیر حتی یک ساعته وجود ندارد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از خانه ملت، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای احکام سیف و عراقچی، گفت: بخشی از انتظارات مردم در زمینه محاکمه سیف و عراقچی انجام شده و در حال حاضر قوه قضائیه و ریاست آن در آزمون اجرای احکام قرار دارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 96 تحت عنوان تعدیل بازار تصمیم گرفته شد ارز به بازار تزریق شود اما در نحوه عملکرد آن اتفاقات فاجعه باری رخ داده است، ادامه داد: از بین 600 صرافی مجاز 15 صرافی گزینش شد که اصل گزینش 15 صرافی و کیفیت تزریق ارز به بازار محل سوال، شائبه، رانت و ابهام است.

وی با تاکید بر اینکه 15 صرافی گزینش شده پس از دریافت ارز به صورت هرمی آن را به بازار تزریق می‌کردند که هر کدام از آنها در این پروسه صاحب سودها و منافع کلانی شده‌اند و در جریان پرونده سیف و عراقچی بررسی شده است، عنوان کرد: پس از پایان ساعت کاری صرافی‌های معمولی، افرادی با عنوان تعدیل بازار ارز را به صورت دستی به بازار تزریق می‌کردند اما واسطه‌های بانک مرکزی بالاتر از قیمت بازار ارزهای خود را در اختیار خریداران قرار می‌دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ابهامات و سوالاتی که موجب محکومیت افراد شده فروش ارز بالاتر از نرخ بازار است، گفت: واسطه‌های تزریق کننده ارز به بازار پس از دستگیری اعلام کرده‌اند که به مسئولین وقت بانک مرکزی گفته‌اند خریداران به محض دریافت ارز آن را به اربیل قاچاق می‌کنند و حتی یک دلار آن در بازار تاثیر ندارد و در جواب صریحا به آنها اعلام می‌کرده‌اند که این موضوع ارتباطی به آنها ندارد و باید کار خود را انجام دهند.

نقدعلی با اشاره به اینکه امروز آقایان سیف و عراقچی محکوم شده‌اند و محکومیت آنها به مرحله قطعی رسیده است، ادامه داد: چه دست‌هایی در کار هستند که از اجرای احکام قضائی سیف و عراقچی جلوگیری می‌کند،آیا لازم است تا در مجلس برای اجرایی شدن احکام آنها فریاد بزنیم؟ در حال حاضر مراحل اتهام، بدویت رسیدگی و تجدید نظر پرونده طی شده و همه مردم و رسانه‌ها از آن مطلع هستند، افراد مذکور به عنوان مجرم و اخلال گر در نظم اقتصادی شناخته شده اند علت عدم اجرای احکانم آنها چیست؟

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از دست‌ها و فشارها درحال جلوگیری از اجرای احکام آقای سیف و عراقچی هستند، گفت: از آقای اژه‌ای درخواست داریم اگر دست‌های پشت پرده‌ای، جریان‌ها و فشارهایی ورای قانون از اجرای احکام قانونی سیف و عراقچی جلوگیری می‌کند آنها را به مجلس معرفی کنید و اگر فشاری در کار نیست چه عذر و بهانه‌ای در تاخیر اجرای احکام وجود دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان‌هایی به دنبال شکستن احکام آقای سیف و عراقچی هستند، عنوان کرد: احتمال اینکه با اجرای محکومیت این افراد دست افراد دیگری نیز رو ‌شود وجود دارد و به دنبال این محکومیت‌ها باید متهمان دیگری نیز به دادگاه احضار شود.

نقدعلی با اشاره به اینکه قوه قضائیه هیچ عذری در اجرایی نکردن احکام و فرستادن این دو فرد به زندان ندارد، ادامه داد: از رئیس قوه قضائیه درخواست داریم احکام سیف و عراقچی را اجرایی کند و در این مسیر عذر و بهانه‌ای برای تاخیر حتی یک ساعته وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا