موضوع تماس خارجی با کاربران بانک ملت جعلی است| درز اطلاعات بانکی با پاسخ به تماس های ناموفق ناشناس

موضوع تماس هایی با سر شماره دو صفر به کاربران و مشتریان بانک ملت که از قول معاون این بانک اطلاع رسانی و توصیه شده است در صورت پاسخگویی حساب آنها خالی می شود، جعلی و خلاف واقع است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛چندی پیش یک پیام صوتی به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که از قول آقای گودرزی معاون بانک ملت، تاکید شده بود ” کاربران و مشتریان بانک چنانچه با شماره ای که منبع آن خارج از کشور و با سرشماره ۲ صفر می باشد مواجه شدید به هیچ عنوان به آن پاسخ ندهید چرا که در صورت پاسخگویی در همان لحظه اطلاعات بانکی شما درز و حسابهایتان خالی می شود”.

تماس ها، میسکال و یا پیام های ناشناس و مشکوکی که مشاهده می کنید بدون بررسی به آنها پاسخ ندهید چرا که افراد سود جو و کلاهبردار در کمین بوده و از طرق مختلف به راحتی می توانند به اطلاعات بانکی شما دست یابند و دراولین فرصت اقدام به خالی کردن حسابهایتان کنند

کلاهبرداران اینترنتی در کمین هستند فریب پیامهای جعلی نخورید
با توجه به حساسیت موضوع  پیگیری های «بازار» از مسئولان بانک ملت برای کسب اطلاع از صحت و سقم این پیام صوتی نشان داد که بحث پیام صوتی با چنین محتوایی جعلی و خلاف واقع بوده است. البته «بازار» در گفتگویی با داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت، نیز چنین موضوی را پیگیر شد که وی در پاسخ گفت: هنوز چنین بحثی با چنین محتوایی از سوی بانک به ما اطلاع داده نشده است، اما تاکید ما به کاربران و مشتریان بانکی این است که به هیچ عنوان به تماس ها و پیامهای مشکوک پاسخ ندهند چرا که احتمال دسترسی به اطلاعات بانکی توسط کلاهبرداران و شیادان اینترنتی دور از ذهن نیست.

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه به مردم توصیه کرد؛ تماس ها، میسکال و یا پیام های ناشناس و مشکوکی که مشاهده می کنید بدون بررسی به آنها پاسخ ندهید چرا که افراد سود جو و کلاهبردار در کمین بوده و از طرق مختلف به راحتی می توانند به اطلاعات بانکی شما دست یابند و دراولین فرصت اقدام به خالی کردن حسابهای بانکی شما کنند.

بخش اعظم شکایات ناشی از کلاهبرداری های اینترنتی است که به دلیل ناآگاهی کاربران و یا هیجان آنها در پاسخگویی به تماس ها و پیامک های ناشناسی بوده است که از این طریق حساب بانکی آنها خالی شده است، بنابراین تاکید می شود که هیچ وقت فریب اینکه “شما برند فلان کالا شده اید” یا اینکه “یارانه شما قطع شده است” همچنین نصب اپلیکش ها و… را نخورید

هیجان، ناآگاهی و کنجکاوری کار دستتان ندهد
معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: بخش اعظم شکایات ناشی از کلاهبرداری های اینترنتی است که به دلیل ناآگاهی کاربران و یا هیجان آنها در پاسخگویی به تماس ها و پیامک های ناشناسی بوده است که از این طریق حساب بانکی آنها خالی شده است، بنابراین تاکید می شود که هیچ وقت فریب اینکه “شما برند فلان کالا شده اید” یا اینکه “یارانه شما قطع شده است” همچنین نصب اپلیکش ها و… را نخورید.

وی در ادامه افزود: سیستم بانکی با پلیس در تعامل است و هرگونه تخلف و کلاهبرداری اینترنتی را که با ارسال پیام و تماس به مردم ارسال می شود را در جریان قرار می دهد اما باید به این نکته توجه شود که خیلی از سودجویان متخلف با شماره های جعلی و یا سرشمارهایی مشکوک که بعضا نیز منشا خارجی دارند با ارتباط تلفنی و ارسال پیام و ایجاد میسکال طعمه ها را به سمت خود می کشانند که در این صورت نباید به آنها پاسخی داده شود.

به طور مثال فرد با مشاهد تماس بی پاسخ از روی ناآگاهی و یا کنجکاوری به آن شماره زنگ می زند در حالی که با این کار خود را متحمل هزینه زیادی می کند و این هزینه به نفع کسی که میسکال فرستاده است تمام می شود. بنابراین کاربران نباید به تماس های ناموفق ناشناس بخصوص با سرشماره های خارجی پاسخ دهند چرا که علاوه بر هزینه بر بودن آن امکان درز اطلاعات و یا خالی شدن حساب بانکی با چنین شیوه ای توسط شیادان اینترنتی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا