شرایط عجیب و جدید برای افتتاح حساب برخی بانک‌ها

برخی بانک ها به تازگی برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرایطی خاص و عجیبی اعلام کرده اند

از چند روز گذشته برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی شرط و شروط عجیبی را برای افتتاح حساب اعلام کرده‌اند و مدارک بیشتری برای افتتاح احساب از مشتریان مطالبه می‌کنند و توجیه عجیبی هم را بابت دریافت این مدارک عنوان کرده‌اند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛پیش از این افراد با ارایه کارت ملی و در نبود آن با ارایه شناسنامه امکان افتتاح حساب در بانک‌ها را داشتند اما از چند روز گذشته شرایط افتتاح حساب تغییر کرده و به غیر از ارایه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی توام با هم، ارایه مدارکی از جمله اصل سند ملک یا اجاره و کپی آن و همچنین معرفی نامه از محل کار با مهر و امضا به تعداد مدارکی که افراد برای افتتاح حساب باید ارایه دهند، اضافه شده است.

یکی از این بانک‌ها درباره دلیل درخواست ارایه سند ملک اعلام کرده است با توجه به مقررات جدید قرار بر این است که افتتاح حساب مشتریان در شعبه‌های محدوده‌های محل سکونت افراد انجام شود و بحث مسافت هم مور ملاک قرار می‌گیرد.

برخی بانک ها نیز برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرط کرده اند که حتماً از اداره پست نامه بیاورند، ضمن آنکه از آنها اجاره نامه و کپی آن را هم می خواهند.از جمله شرایط عجیب بانک ها برای افتتاح حساب این است که مشتری حتماً باید از اداره پست نامه بگیرد و تحویل بانک دهد؛ یکی از افرادی که به تازگی برای افتتاح حساب نزد یک بانک دولتی اقدام کرده برای دریافت این نامه از اداره پست 24 هزار تومان نیز هزینه پرداخت کرده است.

انتشار خبر از شرایط جدید و عجیب افتتاح حساب در برخی بانک‌ها با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده است. در برخی سایت‌های خبری گفته شده در روزهای اخیر بعضی از بانک‌ها شرط و شروط عجیبی را برای افتتاح حساب اعلام نمودند که متقاضیان افتتاح حساب را متعجب کرده است. آن‌ها به غیر از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، مدارکی از جمله اصل سند ملک یا اجاره و کپی آن و همچنین معرفی نامه از محل کار با مهر و امضاء، به مدارکی که افراد برای افتتاح حساب باید ارائه دهند افزودند.

در رابطه با این خبر محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها گفت: “با دریافت این مدارک، بانک‌ها در ابتدای افتتاح حساب، شناختی از مشتریان به دست می‌آورند تا حساب افراد بر اساس خوداظهاری خودشان رصد شود و گردش مالی مشکوک حساب فرد مورد بررسی قرار بگیرد. دلیل درخواست ارائه سند ملک با توجه به مقررات جدید قرار بر این است که افتتاح حساب مشتریان در شعبه‌های محدوده‌های محل سکونت افراد انجام شود و بحث مسافت هم مورد ملاک قرار می‌گیرد.”
تعدادی از کاربران با انتقاد از قانون جدید افتتاح حساب بیان می‌کنند این یک مسئله جدید برای نگرانی مردم است، اما عده‌ای دیگر دولت ایران را برای ارائه قانون جدید در بانک‌ها تایید و آنها را تشویق می‌کنند. برخی از کاربران بر این باورند که احتمالا برای افتتاح حساب ارائه کارت واکسن نیز مورد نیاز باشد. جمعی از کاربران بیان می‌کنند در اکثر کشورها با دادن امتیازهای مثبت برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنند اما در برخی از شرکت‌ها در ایران با ایجاد محدودیت و شرایط خاص، متقاضیان را مجبور به سرمایه‌گذاری می‌کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا