اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی جهان صادر شد

1. کشور باهاما نخستین ارز دیجیتال بانک مرکزی جهان را رسماً صادر کرد

کشور باهاما برای نخستین بار در جهان و به صورت رسمی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر کرد. این ارز دیجیتال که با نام تجاری (Sand Dollar) شناخته می شود در دسترس تمام ۳۹۳ هزار شهروند این کشور قرار گرفته است.

 

به گزارش نبض بانک ، یون دلار ارز دیجیتال یوان به شهروندان خود، قدم حائز اهمیتی در راستای صدور ارز دیجیتال در سطوح کلان اقتصادی خود برداشته است. کشور کمبوجیه نیز اخیراً اعلام کرده است به زودی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سطوح کلان ملی صادر خواهد کرد.

شهروندان باهاما می توانند از طریق کیف پول الکترونیکی مورد تایید بانک مرکزی این کشور، سرمایه خود را وارد چرخه تبادلات ارزی کنند

دلار دیجیتال باهاما قرار است از طریق تلفن های هوشمند وارد چرخه مبادلات مالی این کشور شود. از سال ۲۰۱۷ به این سو بیش از ۹۰ درصد جمعیت باهاما از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. به گفته مقامات ارشد بانک مرکزی باهاما؛ شهروندان این کشور می توانند از طریق کیف پول الکترونیکی مورد تایید این نهاد بانکداری، سرمایه خود را وارد چرخه تبادلات ارزی کنند. طبق بیانیه رسمی بانک مرکزی باهاما، کارمزد شبکه تبادلات ارز دیجیتال قابل اغماض است.

بانک مرکزی باهاما طی سالیان گذشته همواره پژوهش های گسترده ای را در ارتباط با چگونگی صدور ارز دیجیتال و پی آمدهای اقتصادی ناشی از آن انجام داده است. در سال ۲۰۱۹ این کشور در دو مجمع الجزایر بزرگ خود و به صورت آزمایشی ۴۸ هزار دلار ارز دیجیتال صادر کرد. این دو مجمع الجزایر جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر را شامل می شوند. ارز دیجیتال بانک مرکزی باهاما توسط دلار این کشور پشتیبانی می شود. دلار باهاما نیز از لحاظ ارزشی توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا