ضرورت رفع معضل بیمه و حقوق هنرمندان / تاثیر حضور سلبریتی‌ها در جذب مخاطب تئاتر

پوریا جلال‌وندی گفت: تئاتر بسیار مهجور بوده و کمتر مورد عنایت و حمایت مسئولان کشور قرار دارد و به نظر نمی‌رسد کسی هم به دنبال ارائه راهکاری مناسب برای رفع معضلاتی چون بیمه و حقوق هنرمندان باشد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛پوریا جلال وندی، بازیگر و کارگردان تئاتر در خصوص مشکلات اهالی تئاتر در کشور اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات قشر تئاتری کشور این است که این حرفه برای تعدادی از هنرمندان به عنوان شغل و منبع درآمد محسوب می‌شود، لذا مشکلات مالی و معیشتی شاغلان این حرفه بسیار فراوان بوده و در ایام کرونا، تعطیلی‌های مکرر سالن‌ها و رکود موجود در تئاتر بیش از پیش زندگی هنرمندان تئاتری را تحت تاثیر قرار داد.

برای رفع معضل بیمه و حقوق هنرمندان فکری شود

جلال‌وندی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اینکه تئاتر بسیار مهجور بوده و کمتر مورد عنایت و حمایت از سوی مسئولین کشور قرار دارد مشکلات ریشه‌ای و عدیده‌ای را شامل می شود که به نظر نمی‌رسد کسی هم به دنبال ارائه راهکاری مناسب برای رفع معضلاتی چون بیمه و حقوق هنرمندان باشد.

کارگردان تئاتر در ادامه با بیان اینکه حمایت از گروه‌های نمایشی که در ایام کرونا به روی صحنه رفتند، بسیار پسندیده بود، گفت: اما شاهد بودیم که در این حمایت هم کفه‌ی ترازو به سمت گروه‌های قدرتمندتر بود، چرا که 70 درصد از سهم بلیط های فروخته شده به عنوان کمک هزینه به این گروه‌ها تعلق می‌گرفت.

وی ادامه داد: با این تصمیم غیرمنطقی هر گروهی که به دلیلی با عدم استقبال مخاطبان مواجه شود، سهم کمتری از بلیط فروشی نصیبش شده و در مقایسه با گروه دیگری که با استقبال و اقبال همراه بوده، از مزایایی پائین‌تری بهره‌مند می‌شود و این موضوع که هرچه بلیط‌های فروخته شده یک گروه بیشتر باشد از حمایت بیشتری برخوردار می‌شود اصلا دلیل عقلانی نداشته و این تصمیم جای تامل بیشتری دارد.

مخاطبان به خاطر حضور فردی خاص جذب یک نمایش می‌شوند

بازیگر تئاتر در خصوص ویژگی‌ تئاترهای مطرح عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان در شرایط فعلی شناخته‌تر بودن فرد یا افراد از کارگردان، بازیگران و سایر عوامل در یک اجراست، چرا که به اصطلاح بخشی از مخاطبان به خاطر حضور فردی خاص جذب یک نمایش می‌شوند.

جلال‌وندی با ذکر مثالی بیان کرد: حتی در کارهای دانشجویی نیز وقتی فردی خاص مثل نوید محمدزاده به عنوان تهیه کننده گروهی معرفی می‌شود، در مقایسه با یک گروه کمتر شناخته، به میزان قابل توجهی با استقبال مواجه می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در جذب مخاطب، کیفیت کار است، گفت: اگر تیم در زمینه‌های مختلف مانند کارگردانی، متن، بازی و عوامل پشت صحنه قوی باشد با تبلیغات اندک و حضور در سالن‌های نه چندان قوی نیز با اقبال گسترده ای روبرو می‌شود، اما در این میان عوامل دیگری چون سالن، ساعت اجرا، تهیه کننده اثر و تبلیغات هم در جذب مخاطب تاثیرگذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا