رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: تأخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان قابل قبول نیست

گروه استان‌ها ـ رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: تأخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان قابل قبول نیست و باید دلیل چنین تأخیرها و تعلل‌هایی در جلسه مشترک استاندار با بانک‌های عامل بررسی شود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛از قزوین، روح‌الله عباسپور صبح امروز در جلسه با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) که در دفتر اداره کل کمیته‌امداد استان قزوین برگزار شد، با انتقاد از چوب لای چرخ گذاشتن برخی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات اشتغال محرومان اظهار داشت: تأخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان قابل قبول نیست و باید دلیل چنین تأخیرها و تعلل‌هایی در جلسه مشترک استاندار با بانک‌های عامل بررسی شود.

وی اضافه کرد: مردم ما شایسته این نیستند که آنها را مدت‌ها معطل نگه داریم و بعد هم تسهیلات و وام را به آنها پرداخت نکنیم. به همین خاطر موضوع را به صورت جدی از طریق مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

عباسپور ادامه داد: بسیاری از محرومان و نیازمندان می‌توانند با یک وام 50 میلیون تومان برای خود یک شغل یا کسب‌وکار دست و پا کنند و از این طریق از فقر و آسیب‌های اجتماعی دور شوند؛ اما برخی بانک‌ها با نگاهی سخت‌گیرانه برای آنها مشکل درست می‌کنند که باید برای مقابله با این نوع نگاه بانک‌ها فکری کنیم.

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد افزایش یابد

نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور تعدادی زیادی کارآفرین تحت پوشش کمیته امداد در 2 شهرستان آوج و بویین‌زهرا گفت: این افراد با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد توانمند شده‌اند و به همین خاطر باید پرداخت این تسهیلات را تا حد ممکن افزایش دهیم.

عباسپور ادامه داد: نباید خدمت به مردم را یک حرف فرمالیته قلمداد کنیم و به همین خاطر مدیران باید خود را نسبت به مردم مسئول بدانند و به ویژه مدیران در دولت انقلابی سیزدهم باید رفتار خود را نسبت به دولت گذشته تغییر دهند تا اعتماد عمومی در این حوزه افزایش پیدا کند.

بودجه کمیته امداد قزوین به 740 میلیارد تومان رسید

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان قزوین هم در این جلسه از افزایش 72 درصدی بودجه و اعتبارات این نهاد در استان خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات کمیته امداد امام(ره) از 420 میلیارد تومان در سال گذشته به 740 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و تلاش ما این است که این بودجه صرف فقرزدایی و محرومیت‌زدایی در استان شود.

مهرعلی حق‌گویان با بیان اینکه اعتبارات اشتغال‌آفرینی برای نیازمندان در استان قزوین به 240 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: اگر بانک‌های عامل در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند، می‌توانیم با این تسهیلات اشتغال‌زایی خوبی برای مددجویان کمیته امداد داشته باشیم و در جهت توانمندسازی محرومان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: البته در این حوزه بنا داریم که با شناسایی مزیت‌های نسبی اقتصادی استان قزوین حرکت کنیم تا اینکه این تسهیلات و وام‌ها در جایی مصرف شود که بیشترین ارزش افزوده را برای فرد نیازمند ایجاد می‌کند. به همین خاطر آموزش‌های لازم را در این حوزه به نیازمندان ارائه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا