مجوز ورود بانک ها به بورس در جیب شورای عالی بورس

عضو شورای عالی بورس با اشاره به مصوبه شورای عالی بورس برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه، گفت: دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در جریان جلسات شورای عالی بورس قرار دارند و این شورا اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است.

شورای عالی بورس اختیارات لازم برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه را داشته است

به گزارش روز نو :سعید اسلامی بیدگلی  درباره اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار اظهار کرد: با هرگونه تزریق نقدینگی از طریق نهاد حاکمیتی و دولتی به بازار سرمایه مخالف هستم.

عضو شورای عالی بورس افزود: راهکار‌های توسعه بازار سرمایه از طریق تزریق نقدینگی نمی‌گذرد و اگر به دنبال توسعه بازار هستیم باید به دنبال اصلاح اقتصاد کشور باشیم.

وی گفت: با برداشتن رانت‌های صنعت، خودرو، فولاد، سیمان این صنایع فعال شده و مردم حتما از آن استقبال می‌کنند.

اسلامی بیدگلی خاطرنشان کرد: این مصوبه جدیدی نیست از ابتدا یک درصد منابع صندوق توسعه در اختیار صندوق تثبیت قرار می‌گرفت که متن این قانون به گونه‌ای بود که برای برداشت دشواری‌هایی وجود داشت و تفاسیر مختلفی از آن می‌شد که متن آن اصلاح شد.

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: از نظر تزریق نقدینگی اگر اجرایی شود می‌تواند کمک کند، اما برای بلندمدت حذف رانت صنعت خودرو باید صورت بگیرد، چرا باید قیمت گذاری خودرو به گونه‌ای باشد که سهامداران خودرویی ضرر کنند.

وی درباره واکنش به صحبت‌های رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره مجوز شورای عالی بورس برای ورود بانک‌ها به بازار سرمایه اظهار کرد: رییس کل بانک مرکزی به عنوان عضو و دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در جریان جلسات شورای عالی بورس قرار دارند و این شورا اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است.

اسلامی بیدگلی گفت: امیدواریم با همکاری هم به ثبات بازار‌های مالی کشور کمک کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا