تداوم صعود قیمت دلار با اخبار برجامی

بازار سهام روز گذشته هم کم‌رمق بود. به طوری که شاخص کل با افت ۶۸۰۰ واحدی (معادل ۰.۵ درصد) و شاخص هم‌وزن با افت ۰.۵ درصدی همراه شدند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛روز کاری قبلی ارزش معاملات خرد باز هم کم بود و به ۳۴۷۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، بانک‌ها و فلزات و در بین نمادها دارا یکم، پالایش و وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۳۵۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت بانک‌ها و نمادهای فباهنرح و وگردش بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع هتل و رستوران و شیمیایی و نمادهای سمگا و ومعادن داشتند.

در حالی که قائم مقام وزیر صنعت می‌گوید مشخص نیست در جلسه روز چهارشنبه ستاد تنظیم بازار، قیمت خودرو بررسی خواهد شد یا نه، اما اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به باشگاه خبرنگاران گفته است: از هفته گذشته تا کنون قیمت خودرو تغییر چندانی نداشته است و قرار است فردا جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین نرخ خودرو برگزار شود.

وزیر اقتصاد: به مرکز دادخواهی مالیاتی ابلاغ شده است تا، شکایات ‎تولیدکنندگان درباره ‎مالیات در کمتر از یکماه بسرعت رسیدگی شود.

با عبور یک میلیون و ۱۵۳ هزارتن کالای خارجی از مسیر ایران در آبان ماه، رکورد ترانزیت ماهانه از کشورمان شکسته شد.

دلار که دیروز برای ساعاتی به زیر مرز ۲۹ هزار تومان نزول کرده بود، معاملات فردایی را در نزدیکی ۲۹۲۰۰ تومان به پایان برد.

دیپلمات‌های اروپایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند تا کنون در مذاکرات وین ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش‌نویس مربوط به متن توافق نوشته است.

خبرگزاری دولت (ایرنا) در واکنش به خبر رویترز نوشت: می خواهند هرگونه عدم توافق احتمالی را به گردن طرف ایرانی بیاندازند

دیپلمات‌های اروپایی: نمی‌خواهیم برای مذاکرات وین ضرب‌الاجل مصنوعی تعیین کنیم ./ هنوز مشخص نیست مذاکرات از چه نقطه‌ای آغاز خواهد شد.

یک مقام مسئول ایرانی در حاشیه مذاکرات وین در گفت‌و‌گو با الجزیره: توافق موقت در وین را رد می کنیم، زیرا با منافع ما تناقض دارد و برنامه هسته ای ما را محدود می‌کند.

سخنگوی گمرک: رکورد ترانزیت کالا در آبان شکسته شد.

علی باقری رئیس هیأت مذاکره کننده ایران با انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین دیدار کردند.

کارگروه لغو تحریم‌ها با حضور تیم کارشناسان ایران و دیگر کشورهای عضو برجام از صبح روز سه شنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شد. قرار است امروز (چهارشنبه) کارگروه هسته‌ای تشکیل شود.

ایسنا نوشت احتمالا عصر امروز نشستی در سطح معاونان وزیران خارجه برای جمع‌بندی مباحث در وین برگزار شود.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین: آمریکا آمادگی خود را برای لغو تمامی تحریم‌های مغایر با برجام در ازای بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به برجام تایید می‌کند. اما در دیپلماسی چندجانبه، شیطان در جزئیات است. فهرست ملموس تحریم‌هایی که قرار است لغو شوند، منوط به مذاکره است.

اولیانوف: از سرگیری مذاکرات وین بسیار موفقیت آمیز بوده است.

الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه روسیه نوشت: تمامی مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین تاکید کردند به دنبال دست‌یابی هر چه سریع‌تر به نتایج مثبت در مذاکرات هستند.

خطیب‌زاده: موضوعاتی مانند مذاکرات گام به گام و تعهدات جدید هیچ جایگاهی در گفت‌وگوها ندارد./ اگر طرف‌های مقابل هم به جای وقت‌کشی، تطویل و بهانه‌گیری‌های بچه‌گانه با نیتی درست برای رفع تحریم‌ها وارد وین شده باشند، می‌توانیم بگوییم مذاکرات در مسیر درست قرار دارد.

امیرعبداللهیان: ۶ دوره قبلی مذاکرات را نادیده نمی‌گیریم، اما با ملاحظات خود مسائل مورد اختلاف را مرور می‌کنیم.

۲۵ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور کشورشان کاخ سفید رابه پنهان کاری در ارائه جزئیات مذاکرات وین متهم کردند.

مقام ارشد اماراتی: به زودی یک هیات به ایران می فرستیم.

نخستین جلسه فوق العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صبح امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است.

رئیسی: تمام دستگاه‌های اداری موظفند اموال مازاد [دولت] را در مدت معین شناسایی و قیمت‌گذاری کنند و برابر مقررات به فروش رسانند.

طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا