قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

قیمت هر انس طلای جهانی، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ بر اساس آخرین معاملات تا ساعت ۱۱:۳۰ به ۱۷۸۳ دلار رسید، در ایران قیمت هر گرم طلا ۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛هر اُنس طلا بر اساس آخرین قیمت‌های امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در بازار‌های جهانی ۱۷۸۳ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان است. در جدول زیر می‌توانید آخرین قیمت‌های هر انس طلا و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را مشاهده نمایید.

هر انس طلا در بازارهای جهانی
۱ هزار و ۷۸۳ دلار
هر گرم طلای ۱۸ عیار
۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان

 

نحوه تعیین قیمت طلا

اگرچه طلا هم مانند هر کالایی تابع عرضه و تقاضا است، اما به دلیل وجود بانک‌های بزرگ طلا و بانک‌های مرکزی در سرتاسر دنیا، معاملات طلا به گونه‌ای انجام می‌شود که در نهایت قیمت این کالا در بازار‌های جهانی یک قیمت واحد است. هر روز کاری قیمت جهانی طلا به صورت توافقی و در دو نوبت از طریق بانک‌های بزرگی که صاحبان شمش طلا هستند به صورت تلفنی تعیین می‌شود. در واقع صبح و بعد از ظهر به وقت لندن (صبح نیویورک) ۵ بانک بزرگ شمش طلا در تماس‌های تلفنی با یکدیگر تعیین قیمت می‌کنند. در این تماس‌های تلفنی رییس گروه، قیمتی را اعلام می‌کند و این پنج بانک با تماسی که با مشتریان خود می‌گیرند نهایتاً در زمان محدودی که شاید به ده دقیقه نرسد به یک قیمت توافقی برای خرید و فروش طلا دست پیدا می‌کنند و قیمت توافق شده به دنیا اعلام می‌شود و مبنای باز شدن بازار قرار می‌گیرد. در این معاملات، واحد معامله ۱۰ شمش طلا است. وزن شمش‌های طلا حدود ۴۰۰ اونس است. این شمش‌ها در یکی از بانک‌های شمش طلا در لندن تحویل می‌شود. قیمت توافقی بین پنج بانک بزرگ مبنایی قرار می‌گیرد تا دیگر بانک‌ها و مشتریان عمده برا مبنای آن اقدام به خرید و فروش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا