راهنمای گام به گام جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

چرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه؟ قطعا دلایل مختلفی برای اینکار می‌تواند وجود داشته باشد.

 چرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه؟ قطعا دلایل مختلفی برای اینکار می‌تواند وجود داشته باشد. از نیاز شما برای انجام معاملات بانکی گرفته تا الزاماتی که مهاجرت به این کشور ایجاد می‌کند. گرچه می‌توانید از راه دور نیز در ترکیه، حساب بانکی داشته باشید. اما به هر حال، داشتن حساب بانکی در ترکیه، کیفیت زندگی شما را به طرز چشمگیری بالاتر می‌برد.

همچنین شایان ذکر است که این روزها اقتصاد ترکیه نه تنها در منطقه، بلکه در جهان نیز وارد حوزه جدیدی از کارایی شده است. پس به منظور تسهیل عملکرد خود و بهره‌مندی از خدمات مختلف بانکی موجود در بانک‌های ترکیه، بسیاری از ساکنان ترکیه و متقاضیان اخذ اقامت شهروندی ترکیه، به موازات جهش کیفی اخیر ترکیه که چندین بخش حیاتی در این کشور را شامل می‌شود، در حال افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند.

چرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه مهم است؟

در سال‌های نه چندان دور، داشتن حساب‌های بانکی و معامله با آن، برای طبقه بالای جامعه، تاجران و افراد ثروتمند، یک تجارت لوکس بود. امروزه دیگر اینگونه نیست، در واقع داشتن حساب بانکی به یکی از ضروریات تامین خواسته‌های زندگی مدرن تبدیل شده است. پس چه دانشجو باشید، چه کارمند یا توریست، افتتاح حساب بانکی در ترکیه مزایای زیر را به شما می‌دهد:

راهنمای گام به گام جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

پرداخت حق‌الزحمه (اقساط تحصیلی، خرید و اجاره)

پرداخت انواع قبوض (آب، گاز، برق، اینترنت)

انتقال پول بدون مشکل وجه در داخل و خارج از کشور.

دسترسی به خرید الکترونیکی از طریق کارت‌های اعتباری.

انجام مبادله بین دسته‌های ارزی.

شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های همراه بانک نیز به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید و بدون نگرانی از آن استفاده کنید (حتی اگر در ترکیه نباشید).

پرداخت سود بانکی‌

کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری کارتی است که توسط مؤسسات مالی و به‌ویژه بانک‌ها صادر می‌شود و به صاحب آن امکان وام دادن می‌دهد، بنابراین این نوع کارت‌ها اغلب هم در فروش و هم در دریافت پیشنهادات اقساطی استفاده می‌شوند.

کارت‌های اعتباری ترکیه در سال‌های اخیر خدمات جذابی را ارائه می‌دهند، از جمله:

  • حفاظت و امنیت در برابر سرقت یا گم شدن
  • تضمین حقوق صاحبان آن‌ها، مانند اطمینان از توانایی مالی دارنده کارت اعتباری.
  • دانستن ارزش حساب بانکی مرتبط با کار
  • امکان استفاده در بسیاری از مکان‌ها مانند رستوران‌ها و فروشگاه‌ها. که به افزایش حجم فروش برای آن‌ها کمک می‌کند.
  • امکان خرید یا فروش طلا در هر زمان.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه مدارک و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • شماره شناسایی خارجی.
  • شماره مالیات از اداره مالیات.
  • برگه آدرس (اجازه اقامت، کپی صورتحساب بیش از ۳ ماه).

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه، طبق مکانیسم زیر انجام می‌شود:

  • ارائه آدرس.
  • شخصاً با پاسپورت خود به اداره مالیات مراجعه کنید، برای دریافت شماره مالیات برای اتباع خارجی به صورت رایگان و این روند در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. مگر اینکه ازدحام وجود داشته باشد.
  • پس از گرفتن شماره مالیات، می‌توانید به هر بانکی که انتخاب می‌کنید مراجعه کرده و حسابی به دلار، یورو یا لیر ترکیه باز کنید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیرمقیم

دلایل زیادی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد. ممکن است یک نفر تجارتی در ترکیه راه انداخته باشد، معاملات بانکی و مالی با خارج از کشور داشته باشد یا ملکی در ترکیه داشته باشد و به حساب بانکی نیاز داشته باشد. در واقع، برای هر گونه اقدامی در ترکیه، شما به یک حساب بانکی در آنجا نیاز دارید. مگر اینکه توریست باشید. البته حتی اگر توریست باشید نیز داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی در ترکیه بد نیست. چون به راحتی از طریق آن می‌توانید خرید کنید.

جالب‌تر اینکه شما می‌توانید یک سپرده‌ی سرمایه‌گذاری در ترکیه باز کنید و طبق آن هر ماه سود بانکی خود را دریافت کنید. البته نرخ سود بانکی در ترکیه، بر اساس هر بانک متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، بهتر است بدانید که امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم وجود دارد، بنابراین برای تکمیل فرآیند افتتاح حساب بانکی، با انجام کلیه تراکنش‌های اینترنتی از خارج از ترکیه که امکان افتتاح را فراهم می‌کند، نیازی به حضور در ترکیه نیست. اما برخی از بانک‌ها ممکن است به شماره تلفن همراه ترکی برای ارسال پیامک و تأیید مالکیت نیاز داشته باشند.

شایان ذکر است که وب سایت‌ بانک‌ها در ترکیه از زبان انگلیسی و ترکی پشتیبانی می‌کنند. البته برخی از آن‌ها از زبان عربی نیز پشتیبانی می‌کنند. پس در صورت تمایل، با خیال راحت می‌توانید از خدمات بانکی ترکیه بهره‌مند شوید.

راهنمای گام به گام جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب خود را به آرال گام بسپارید

اگر قصد دارید در بانک‌های ترکیه‌ای حسابی باز کنید و دردسر رفت‌وآمد یا کاغذبازی‌های آنلاین و حضوری بانک‌ها را به جان نخرید، پس باید از یک وکیل کارآمد و مورد اعتماد کمک بگیرید و از او بخواهید که برای شما، حسابی در ترکیه باز کند.

منظورمان درست همان موسسات مهاجرتی معتبر هستند که می‌توانند کارهای بانکی را برای شما انجام دهند. یکی از این موسسه‌ها، موسسه مهاجرتی آرال گام است که می‌تواند به شما در افتتاح حساب بانکی کمک کند و تمام کارها را بی‌دردسر و حتی بدون نیاز حضور شما در ترکیه انجام دهد. موسسین آرال گام از مدت‌ها قبل از تاسیس موسسه، با ترکیه مراودات زیادی داشتند و به همین سبب، اطلاعاتی دست‌اول که معمولا تمام و کمال در موسسه‌های دیگر پیدا نمی‌شود را در دسترس دارند.

بنابراین، در صورتی که به هر دلیلی بخواهید در ترکیه حساب بین‌المللی باز کنید و برای اینکار به اطلاعات زیاد، وکلای مورد اعتماد و … نیاز داشته باشید، می‌توانید روی خدمات بی‌نظیر آرال گام حساب باز کنید. حتی می‌توانید به صورت رایگان با نمایندگان این موسسه صحبت کرده و از مشاوره‌ی کاملی که ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوید.

شایان ذکر است که آرال گام (https://aralgam.com)، بر خلاف اکثر موسسات، اطلاعات جامع و کامل خود را چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری، کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی اگر تمایل داشته باشید که بیش از این راجع به افتتاح حساب بانکی در ترکیه یا انواع و اقسام مهاجرت به ترکیه اطلاعاتی به دست بیاورید، می‌توانید به وبسایت آرال گام که دانشنامه‌ی کامل و معتبری از تمام این اطلاعات است، مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا