طرح مهم مجلس برای حذف ضامن وام بانکی | حمایت از مشاغل در دستورکار قرار گرفت

کمک به اشتغال و حمایت از کسب‌و‌کارهای خرد در دستورکار مجلس قرار دارد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به اقدامات مجلس برای حمایت از کسب و کارهای کوچک به ویژه در شهرستان‌ها اظهار داشت: طرحی را در مجلس با عنوان «تسهیل فضای کسب و کار» به منظور رفع قوانین و دستور العمل‌های دست و پاگیر مطرح شده که امیدواریم شورای نگهبان این طرح مجلس را تصویب کند.

وی ادامه داد: در این راستا با وزیر کار و تعاون صحبت شد که کارگاه‌های زودبازده حمایت شود، به ویژه در شهرستان‌ها که با رونق این کسب و کارها از مهاجرت به شهرهای بزرگ با وجود مشکلات مختلف جلوگیری می‌شود.

طرح مجلس برای مشکل ضامن و بانک‌ها

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان سمیرم نیز با بنیاد برکت و علوی برای تسهیل و ایجاد کسب و کار رایزنی شده، حدود ۲۰۰ نفر درخواست کار و مجوز داشتند که بازهم به دلیل ظرفیت بالای جوانان برای ایجاد کسب و کارهای خرد پیگیری‌ها ادامه داد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل ضامن در بانک‌ها نیز مجلس طرحی را در دست بررسی دارد که بانک‌ها و افرادی که خواهان راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی هستند متضرر نشوند.

سلیمی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن گفت: طبق قولی که داده شده تا در این چهار سال حدود چهار میلیون مسکن ساخته شود، اولویت به مناطق محروم و روستایی و دور از دسترس، داده شده است که افراد فاقد مسکن در شهرستان‌ها می‌توانند در سامانه مربوطه ثبت نام و روند ثبت نام خود را از طریق بنیاد مسکن پیگیری کنند

وی همچنین در بحث مشکلات و سختی‌های ایثارگران و جانبازان در حوزه تأمین مسکن و دارو تصریح کرد: مجلس قوانین لازم را که مورد نیاز بنیاد ایثار و شهادت و دولت بوده انجام داده و تاکنون هم در این زمینه مشکلی وجود نداشته اما تنها در اجرای قوانین به دلیل تحریم‌ها مسائلی مطرح بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا