توضیح “قادری”درباره اصلاح بودجه و دلایل شتابزدگی نمایندگان برای بازنگری آن

نبض بانک، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم می‌گوید: برای اصلاح بودجه سنواتی کشور، باید قانون برنامه و بودجه اصلاح شود.

نماینده مردم شیراز درمجلس یازدهم، به پایگاه اطلاع رسانی تخصصی نبض بانک، گفته است: اصلاح ساختار بودجه سنواتی کشور نیازمند یک فرآیند زمانی است و دراین فرآیند ابتدا قانون برنامه و بودجه کشور اصلاح شود.

قانون برنامه وبودجه کشور یک قانون حدود 48 ساله است که در 10 اسفند سال 1351 به تصویب رسیده و همچنان بودجه کشور براساس این قانون نوشته و تدوین می‌شود. البته بارها مورد اصلاح قرارگرفته اما تنها به صورت کلی بازنگری به عمل آمده است.

قادری برهمین اساس معتقد است که دریک فرآیند مبتنی بر کار کارشناسی این قانون جز به جز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
به گفته این نماینده مردم شیراز درمجلس یازدهم، اصلاح ساختار بودجه سنواتی کشور بعد از بازنگری و به روزآوری قانون برنامه و بودجه به معنای واقعی محقق می‌شود.

این عضو قانونگذاری کشوردرباره شتابزدگی نمایندگان مجلس برای اصلاح ساختار بودجه توضیح داده است: نمایندگان با همکاری مسئولان بودجه‌ای کشور و همچنین دیوان محاسبات درحال تدوبن چارچوبی هستند که دولت برمبنای آن بودجه سال 1400 را بنویسد.

قادری، افزایش اختیارات استانی و محلی، رشد مشارکت و ارتقاء نهادهای اقتصادی مردمی، تقویت نظارت و شفافیت، ازمهمترین محورهای اصلاح ساختار بودجه سنواتی کشوربرشمرده است.

قادری که خود کارشناس مسائل اقتصاد شهری و منطقه‌ای است، خروج اقتصاد از حلقه بسته تصمیم‌گیری را عاملی برای رشد توامان اقتصادی و توسعه انسانی می‌داند.

اظهارات قادری بیانگر آن است که مجلس دولت را مکلف به یک سری تغییرات در تهیه و تدوین بودجه نویسی خواهد کرد که بودجه سال 1400 بر مبنای آن نوشته می‌شود.

البته قادری این را هم گفته که این نوع روش به دلیل کمبود زمان؛ مقطعی و موقتی است.
این عضو کمیسیون باردیگر تاکید کرده که اصلاح ساختار بودجه سنواتی مستلزم بازنگری در قانون برنامه و بودجه کشور است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا