رکورد کاهش ارزش بورس آمریکا با افزایش شمار مبتلایان بیماری کووید19

در پی افزایش مبتلایان به بیماری کووید19 در آمریکا و اروپا موج نگرانی از بهبود اقتصادی را ایجاد کرده و ارزش بازارهای بورس را به شدت کاهش داده است.

رکورد کاهش ارزش بورس آمریکا با افزایش شمار مبتلایان بیماری کووید19

به گزارش نبض بانک ،  بازارهای بورس جهانی در پی نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در آمریکا و اروپا که خطر جدی برای بهبود اوضاع نامناسب اقتصادی است با کاهش جدی مواجه شد. شاخص داون‌جونز آمریکا 943 واحد یا 3.43 درصد در پایان روز چهارشنبه در بازارهای وال‌استریت افت کرد.

شاخص S&P هم 3.53 درصد کاهش داشت و همچنین شاخص نزدک با کاهش 3.73 درصدی مواجه شد.

بازارهای بورس اروپا هم تحت فشار بودند به طوری که در آلمان شاخص داکس و در فرانسه شاخص CAC40 بیش از 4 درصد کاهش داشتند. همچنین FTSE100 در لندن نیز افت بیش از 3 درصدی داشت.

پائول دونوان یک اقتصاددان ارشد اعلام کرد:« بازازهای مالی همچنان مضطرب و نگران درباره افزایش تعداد مبتلایان به کووید19 است. نگرانی درباره تأثیر این ویروس هم بین مصرف‌کنندگان و نیز بین تصمیم‌گیران وجود دارد.»

براساس این گزارش، آمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا در آمریکا از میانگین رکورد 71 هزار و832 هفته گذشته عبور کرد.

براساس دانشگاه جانز هاپکینز، بستری‌های مربوط به ویروس کرونا در 36 ایالت آمریکا بیش از 10 درصد رشد کرده است. 

همچنین مبتلایان در اروپا هم موج نگرانی را بیشتر کرده و باعث شده محدودیت‌های بیشتری در این قاره ایجاد شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سخنرانی را در اواخر روز گذشته انجام داد و در مورد محدودیت‌های بیشتر قرنطینه‌ای مواردی را مطرح کرد.

آنجلا مرکر صدراعظم آلمان هم درباره بسته بودن رستوران‌ها و مراکز تفریحی در این کشور تاکید و اعلام کرد که از اوایل ماه نوامبر به مدت یک‌ماه باید بسته بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا