اعضای باند اخلال در نظام اقتصاد ارزی و بانکی کشور در استان مرکزی بازداشت شدند

گروه استان‌ها ــ فرمانده انتظامی استان مرکزی کفت: ۲ نفر از عوامل اصلی باند اخلال در نظام اقتصاد ارزی و بانکی کشور در استان مرکزی و شهر اراک بازداشت شدند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛از اراک ، سردار حسن مفخمی شهرستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری اخلال گران بازار ارز در اراک اظهار داشت: کارکنان وظیفه شناس مجموعه اداره مبارزه با جرائم اقتصادی استان مرکزی در راستای مبارزه با اخلال در نظام اقتصاد ارزی و بانکی کشور، موضوع بررسی مدارک دریافت کنندگان ارز در این استان را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات دقیق اطلاعاتی و بررسی های میدانی موفق به شناسایی 2 نفر از عوامل اصلی اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور شدند و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، با انجام عملیاتی نسبت به دستگیری آنان اقدام شد.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: مقادیر زیادی ارز قاچاق در بازرسی از منزل این افراد کشف و ضبط شد که با تشکیل پرونده و ثبت آنها موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به نحوه فعالیت این افراد گفت: این اخلال گران ارزی با سوء استفاده از کارت ملی هموطنان و مشارکت افراد فعال در شرکت های غیر دولتی دیگر، در خارج از استان مرکزی، به صورت باندی، اقدام به خرید ارزهای دولتی و فروش غیر قانونی آنها به افراد متقاضی در برخی استان های کشور می کردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با مشاهده مدارک و مستندات قانونی پلیس، در بازجویی های فنی کارآگاهان چنین اعتراف داشتند که تمام گردش مالی 420 میلیارد ریالی انجام گرفته در حساب های بانکی آنان تنها برای دلالی و قاچاق ارز بوده است تا با توجه به شرایط ناپایدار بازار ، مبلغ واریزی را در یک فرصت مناسب، تبدیل به ارز به انتخاب و خواست خود کنند.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا