قیمت لیر ترکیه امروز ۲۷ دی ۱۴۰۰

به گزارش «نبض‌بانک»؛قیمت لیر ترکیه امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد ارز ایران نسبت به روز گذشته کاهش یافت. درحال حاضر هر لیر به دو هزار و ۱۰ تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان ارزان شده است.

قیمت لیر امروز ۲۷ دی ۱۴۰۰
تغییر (تومان) کمترین (تومان) بیشترین (تومان)
(۱.۴۹%) ۳۰ ۲,۰۱۰ ۲,۰۳۰

سیاست‌ ضد دلاری در ترکیه شدت گرفت

دولت ترکیه در قالب این سیاست ضد دلاری خود که ماه گذشته میلادی از اجرای آن خبر داد، می‌خواهد از ارزش لیر در برابر سقوط بیشتر نسبت به دیگر ارزهای بین‌المللی حمایت کند و از سوی دیگر باعث شود تا مردم این کشور زمانی که دارایی‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند خیال راحت‌تری داشته باشند.

نباتی طی سخنانی در جمع سازمان‌های غیردولتی در استانبول گفت: روند کاهش ارزهای خارجی در حساب فارکس ترکیه آغاز شده و ما شاهد پایین آمدن سریع‌تر نسبت به ارزهای خارجی در این حساب طی هفته‌های آینده خواهیم بود.

درحال‌حاضر اقتصاد ترکیه درگیر بحران است؛ چراکه تورم در این کشور سر به فلک کشیده و رشد اقتصادی آن متوقف شده است. از سوی دیگر شاهد کاهش قابل توجه دارایی‌های حساب ذخیره ارز خارجی این کشور هستیم.

تنها طی ماه گذشته ارزش لیر در برابر دلار ۱۸.۴ درصد ریخت و به طور کلی در سال ۲۰۲۱ لیر ۴۴ درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا