کلاهبرداران اسکیمری حساب تهرانی ها و کرجی ها را خالی کردند

رئیس پلیس فتا البرز گفت: فردی که به همراه یک تن از همدستانش با کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان با دستگاه اسکیمر، اقدام به اقدام به سرقت اطلاعات بانکی 187 نفر از شهروندان کرجی و تهرانی کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا البرز دستگیر شدند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛سرهنگ ” رسول جلیلیان” با اعلام این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ادعای این که درحالی که کارت عابر وی در اختیار خودش است مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت صورت گرفته است، که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان برداشت شده، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: در ادامه تحقیقات ماموران با بررسی تراکنش‌های مالباخته متوجه شدند که نامبرده در محدوده تجریش تهران از طریق پیک اقدام به خرید فست فود کرده که با بررسی اطلاعات حساب مقصد، یکی از کلاهبرداران اسکیمری شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در استان تهران و تحت نظر قرار دادن تحرکات وی مشخص شد کهنامبرده به همراه یکی از همدستانش با استفاده از یک دستگاه اسکیمر در در غالب پیک فست فود و سوپر مارکت با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی بیش ۱۸۷ نفر از شهروندان، مبلغ ۳ میلیارد ریال از حساب آن‌ها برداشت کرده است.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی ماموران با تلاش شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه هر ۲ کلاهبردار را در استان تهران شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضائی در عملیات‌های جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه این کلاهبرداران تعداد زیادی کارت خام بانکی، دستگاه اسکیمر و سایر لوازم ملزوم برای کلاهبرداری اسکیمری کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران به کپی کردن از کارت ۱۸۷ نفر از شهروندان اعتراف کرده که تاکنون به برداشت غیر مجاز از کارت بانکی ۱۰ نفر از آن‌ها به ارزش ۳ میلیارد ریال اقرار کرده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا