سفر رئیس‌جمهور به روسیه آغاز گشایش مبادلات بانکی بین دو کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تسهیل تبادلات ارزی و بانکی از دیگر محورهای مذاکره بود که در این زمینه نکاتی مطرح کردیم و امیدواریم با تعاملات بانک مرکزی در این زمینه، سفر آقای رئیس جمهور شروع یک گشایش ویژه باشد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛سید احسان خاندوزی ظهر امروز در بیان جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه اظهارداشت: با توجه به راهبردی بودن روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه یکی از محورهای مهم دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم احیای این ظرفیت بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برای موثرتر شدن سفر آقای رئیس جمهور دیروز بنده به همراه وزیر نفت جلسات مقدماتی را با همتایان روسی برگزار کردیم، گفت: مذاکرات خوبی در حوزه تعاملات بالادستی نفت و مسئله پتروپالایشگاه‌‎ها انجام شد، همچنین در ارتباط با خط اعتباری 5 میلیارد دلاری که تاکنون 2 پروژه نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون را پوشش می‌دهد نیز بحث شد.

وی ادامه داد: سرعت تحولات پروژه‌هایی که از خط اعتباری استفاده می‌کنند قابل قبول نبود که تدابیری برای افزایش سرعت اجرا اتخاذ شد.

*سفر رئیس‌جمهوری به روسیه شروع گشایش ویژه تبادلات بانکی

خاندوزی درخصوص پروژه‌های پیش رو با استفاده از خط اعتباری 5 میلیارد دلاری، گفت: 3 پروژه نیروگاهی دیگر و خط آهن رشت آستارا برای تکمیل کریدور شمال به جنوب از سمت ایران برای استفاده از خط اعتباری مطرح شد و مورد توافق اولیه طرف روس هم قرار گرفت.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در مورد خرید 2000 لکوموتیو در قالب خط اعتباری نیز جلسه‌ای برقرار شد.

خاندوزی در پایان گفت: تسهیل تبادلات ارزی و بانکی از دیگر محورهای مذاکره بود که در این زمینه نکاتی مطرح کردیم و امیدواریم با تعاملات بانک مرکزی در این زمینه، سفر آقای رئیس جمهور شروع یک گشایش ویژه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا