فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌ها عامل کاهش نرخ دلار در بازار امروز

نبض بانک، هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه) ۲۶ هزار و ۸۶۹ تومان معامله شد که کاهش بیش از ۸۵۰ تومانی را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد.

ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز (شنبه)، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۶ هزار و  ۸۶۹ تومان اعلام شد و یورو با یک هزار و ۱۵۲ تومان کاهش با نرخ ۳۱ هزار و ۴۹۴ تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته هر یورو با قیمت میانگین ۳۳ هزار و ۴۶ تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین ۲۷ هزار و ۹۵۶ تومان به فروش رفت.

در سامانه نیما نیز طی روز پنجشنبه، حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۹۰۴ تومان به فروش رسید و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۸۳۱ تومان را ثبت کرد.

البته نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

به گزارش ایرنا، ‌در هفته‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی، بانک مرکزی تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا اتخاذ کرد و قیمت ارز تا حدودی روند نزولی در پیش گرفت و برخی فعالان بازار ارز نیز این کاهش را به تزریق ارز توسط بانک‌ مرکزی به بازار متشکل مربوط دانستند و حتی از احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده خبر می دهند.

برخی علت ریزش دلار در روزهای اخیر را تزریق دلار به بازار توسط مردم اعلام کردند که با فروش ارزهای خود طرف عرضه را تقویت کرده‌اند اما به نظر می رسد که آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز نیز تا حدودی مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا