واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا

در حالی که در آستانه انتخابات حساس و به شدت دوقطبی آمریکا در روز سه شنبه سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری امن در بازار طلا کرده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود، هرچند که بالا بودن ارزش دلار سبب شد رشد قیمت محدود باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه انتخابات حساس و به شدت دوقطبی آمریکا در روز سه شنبه سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری امن در بازار طلا کرده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود، هرچند که بالا بودن ارزش دلار سبب شد رشد قیمت طلا محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1881 دلار و 7 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.01 درصد رشد به 1880 دلار و 10 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه خدمات مالی آکسی تریدر گفت: «به دلیل احتمال در پیش بودن یک بسته محرک مالی دیگر در آمریکا که می تواند به تضعیف ارزش دلار و تقویت قیمت طلا منجر شود، چشم انداز بلندمدت بازار فلز زرد افزایشی است.» هنگام افزایش نرخ تورم و بی ثباتی در نرخ ارزها طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در اکثر نظرسنجی ها فاصله معناداری با رقیب جمهوری خواه خود دارد، اما در برخی ایالت های سرنوشت ساز رقابت بین دو نامزد همچنان شانه به شانه و نزدیک است.

آوتار ساندو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «موضوع انتخابات آمریکا به دلیل بحران کرونا و تبعات بعد از آن تاثیر قابل توجهی بر بازار طلا دارد، زیرا احتمال وجود دارد که زمان اعلام نتیجه قطعی انتخابات طولانی شود و این قطعا بر بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار خواهد بود.»

ساندو افزود، پیروزی احتمالی دموکرات ها در انتخابات سنا و کاخ سفید می تواند موجب تقویت چشم انداز ارائه یک بسته محرک مالی قابل توجه شود که به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد.

اما در عین حال، بالا بودن ارزش دلار سبب شده تا جذابیت سرمایه گذاری برای خریدارانی که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند پایین بیاید و قیمت فلز زرد آنگونه که انتظار می رفت بالا نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا