شاخص بازار سرمایه امروز 26 هزار واحد ریخت

روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه در یازدهمین روز آبان ماه سبب شد تا شاخص کل بورس امروز با ۲۶ هزار و ۱۶ واحد، رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد را ثبت کند. همچنین شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۳۷۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۷۴ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. معامله گران بازار سرمایه در روز جاری ۵۸۷ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال انجام دادند.

به گزارش نبض بانک ، بیشترین تاثیر منفی نمادها متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران ، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بود و سبب شدند تا بورس سرخ پوش شود.

شاخص کل فرابورس نیز ۲۸۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد ایستاد.امروز در بازار سرمایه ۳۰۶ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشمی ماهرون، پلمیر آریاساسول، سرمایه گذاری سبا تامین، بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

حقوقی‌ها امروز حدود ۹۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۴۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی هزار و ۳۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی» و «زراعت و خدمات وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خساپا، فولاد و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #ونوین، #لپارس و #گکوثر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سایپا حدود ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک اقتصاد نوین با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم حدود هزار میلیارد تومان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا