مسدود سازی حساب بانکی واحد‌های تولیدی ، ممنوع

استاندار همدان گفت: به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی، هیچ نهادی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحد‌های تولیدی نیست.

  • علیرضا قاسمی فرزاد افزود: مسدود کردن حساب واحد تولیدی و شرکت‌ها موجب مختل شدن مراودات مالی آن مجموعه و بر هم خوردن سیستم و روند تولید و فعالیت شرکت تولیدی می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از مسدود شدن حساب یک شرکت وصول چک‌های صادر شده توسط آن واحد تولیدی به مشکل برخورده و سبب برگشت خوردن چک‌ها می‌شود تصریح کرد: بستن حساب بانکی یک واحد تولیدی، گرفتاری برای تولید کنندگان ایجاد کرده و این اقدام مساوی با نابودی تولید است.

استاندار همدان گفت: بنابراین از امروز هیچ نهادی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحد‌های تولیدی برای وصول مطالبات نبوده و در غیراینصورت با نهادی که این کار را انجام بدهد برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.
علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه این اقدام نادرست بر پیکره تولید و اقتصاد ضربه وارد می‌کند تاکید کرد: در صورت بروز مشکل بین نهاد دولتی و واحد تولیدی در زمینه وصول مطالبات معوق و پرداخت اقساط و بدهی ها، به جای مسدود کردن حساب، رسیدگی به این موضوع به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان محول می‌شود.
وی از سازمان تامین اجتماعی استان خواست در صورت وصول بدهی‌های معوق از سوی تولید کننده نسبت به آزاد کردن اسناد و تضامین و ارائه آن به فرد یا وکیل وی اقدام کند چرا که مجاز به نگهداشتن اسناد پس از تسویه بدهی نیست.
در ۱۰۰ روز گذشته، ۱۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شده که نتیجه آن ۹۹ مصوبه بوده و تاکنون ۳۶ مصوبه آن به طور کامل اجرا، ۲۶ مصوبه در حال اجرا و ۳۷ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا