سود ناشی از تفاوت قیمت بازار و کارخانه خودرو به جیب دلالان می‌رود

به گزارش نبض بانک ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی پس از بازدید از ایران خودرو و گفت‌وگو با مدیران و کارگران خطوط تولید، افزود: بر این اساس باید در راستای سالم سازی محیط کار مسیر خود را تغییر داده و اجازه ندهیم، سرمایه‌های ملی اعم از کارگر، کارفرما و تولید به واسطه عدم توجه به استانداردهای محیط کار دچار خسارت و آسیب شوند.

وی تصریح کرد: تحقق جهش تولید با افزایش تولید در گروه‌های صنعتی ایران خودرو و بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور امکان‌ پذیر می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به رشد کمی و کیفی تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو دیزل به رغم مشکلات ارزی و شرایط تحریم افزود: وزارت کار به عنوان مجری قانون کار و تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت قانون و مقررات از جمله آیین نامه و دستورالعمل ها در جهت رفع مشکلات این واحد صنعتی تولیدی و دیگر واحدهای نظیر آن به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

شاکرمی افزود: متاسفانه تفاوت قیمت کارخانه با بازار باعث می‌شود سود آن به جیب دلالان و سوداگران برود و انتقاد آن متوجه مدیران این گروه صنعتی شود. این موضوع اجحاف در حق مدیران و مسئولین این واحد است، در حالی که باید رویکرد مصرف کنندگان در این قضیه تغییر کند.

شاکرمی اظهار داشت: با توجه به آمارهای دریافتی، این گروه صنعتی فاقد مشکلات نیروی کار مانند تعدیل، اخراج ، اختلاف‌های کارگری و مسایل نظیر آن است و با توجه به ارتقا تولید در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل می‌توان گفت، این گروه صنعتی در راستای جهش تولید گام‌های موثری و بزرگی برداشته است .

پروانه رضایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر توجه خاص به اشتغال کارگری اظهار داشت: اداره کار از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات افراد مشمول قانون سخت و زیان‌آور دریغ نمی‌کند و در چهارچوب قانون همه موارد را بررسی و پیگیری می‌کند.

فرشاد مقیمی،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با وجود همه مشکلات، ایران خودرو دیزل ۹۰درصد بازار خودرو کار را به خود اختصاص داده و ظرفیت‌های داخلی سازی آن رو به افزایش است.

وی افزود: تولیدات این واحد نسبت به سنوات قبل ۳ برابر و نسبت به ابتدای تحریم ها ۷ برابر افزایش داشته است.
محمد زالی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو دیزل نیز یادآور شد: این گروه صنعتی بدون اتکا به منابع بانکی توانسته رشد ۳ تا ۷ برابری در بخش های مختلف تولید ایجاد کند .

مسعود مرسل پور، فرماندار اسلامشهر نیز با تقدیر  از حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به حل مشکلات موجود گفت: کارگران منطقه اسلامشهر و چاردانگه، چشم امید دارند که در این نشست به همت مسئولان، مشکلات شان حل شود و ما نیز آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را داریم.

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار  به همراه مسعود مرسل پور فرماندار اسلامشهر، پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و ناهید حیدری، مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از خطوط تولید این گروه صنعتی با تعدادی از کارگران گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا