بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا جزئیات طرح دلار دیجیتال را اعلام کرد

بانک ذخیره فدرال ایالات متحده آمریکا در راستای هوشمند سازی و مدرنیزه کردن سامانه های پرداخت مالی در سراسر این کشور، کارایی ارزهای دیجیتال را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش نبض بانک ، اخیراً این بانک بزرگ آمریکایی جزئیات طرح پژوهشی دلار دیجیتال را اعلام کرده است. لورتا مستر، مدیر ارشد اجرایی بانک ذخیره فدرال تاکید کرد که این بانک از مدت ها پیش از همه گیری جهانی ویروس کرونا در حال بررسی ظرفیت های فنی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بوده است. او در ادامه صحبت های خود گفت طی این مدت، هیئت اجرایی بانک ذخیره فدرال با ایجاد و آزمایش پلتفرم های جامع دفتر کل توزیع شده در صدد بوده است نوع کارایی و ظرفیت ارزهای دیجیتال را مورد ارزیابی قرار دهد.

او همچنین گفت در طی این مدت همکاری های خوبی بین نهادهای فناوری و شعب مختلف بانک ذخیره فدرال صورت گرفته است. از جمله آنها می توان به امضای توافق همکاری بین نهاد فناوری ماساچوست و بانک فدرال بوستون و همچنین همکاری بین بانک فدرال نیویورک و بانک جهانی پرداخت های مالی اشاره کرد.

امنیت و حریم خصوصی ارزهای دیجیتال باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد

لورتا مستر گفت همکاری های بین المللی بانک ذخیره فدرال آمریکا با شرکت های فناوری به این معنی نیست که این نهاد بانکی، ارزهای دیجیتال را به عنوان جایگزینی برای روش های پرداخت سنتی انتخاب کرده است. او در ادامه گفت ثبات اقتصادی، ساختار بازار، امنیت، حریم خصوصی و سیاست های پولی مرتبط با ارزهای دیجیتال باید بیشتر مورد ارزیابی و پژوهش های گسترده قرار بگیرند.

همه گیری جهانی ویروس کرونا ساختارهای سنتی پرداخت های مالی را در آمریکا متحول کرده است

مستر گفت همه گیری ویروس کرونا در آمریکا به شدت ساختارهای سنتی پرداخت های مالی را در این کشور متحول کرده است. لورتا مستر اعتقاد دارد حجم و الگوی معاملات تجاری و پرداخت های مالی در آمریکا طی این مدت تغییرات چشمگیری داشته است. در مدت همه گیری ویروس کرونا مردم آمریکا بیشتر از هر زمان دیگر از ارزهای دیجیتال و درگاه های پرداخت مالی آنلاین استفاده کرده اند. همین موضوع نشان می دهد که در طی بحران های محیطی، ساختارهای سنتی اقتصادی و امور مالی چندان کارایی و مقبولیت گسترده ای ندارند.

او اعتقاد دارد ایالات متحده باید سیستم و نظام اقتصادی خود را برای رویارویی با چالش های بزرگ تقویت کند و این نوسازی بنای کهن اقتصاد تنها از طریق ایجاد یک نظام مالی غیر متمرکز امکان پذیر خواهد بود.

دو هفته پیش بانک مرکزی باهاما اعلام کرد این کشور پهناور مجمع الجزایری اولین کشوری خواهد بود که ارز دیجیتال خود را به صورت گسترده و در سطوح ملی تا ماه اکتبر سال جاری صادر خواهد کرد.

نهادهای بانکی با صدور ارزهای دیجیتال در صدد حفظ هژمونی و قدرت کهن خود بر سیاست های کلان پولی هستند

بسیاری از متخصصان اقتصادی اعتقاد دارند صدور ارزهای دیجیتال از جانب بانک های مرکزی نشان دهنده موضع تدافعی نهادهای بانکداری در برابر نظام های اقتصادی غیر متمرکز است. آنها استدلال می کنند که نهادهای بانکی با ایجاد ارزهای دیجیتال در صدد هستند از قدرت گرفتن بیش از اندازه ارزهای دیجیتال و سامانه های اقتصادی غیر متمرکز جلوگیری کرده و هژمونی و قدرت کهن خود را بر سیاست های کلان پولی تثبیت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا