تیک تاک به لطف دادخواست کاربرانش از تحریم جدید جان به در برد

تیک تاک یک بار دیگر از تحریم تازه در ایالات متحده جان سالم به در برد. با صدور حکمی توسط یک قاضی در پنسیلوانیا تحریمی در آمریکا لغو شد که قرار بود از 12 نوامبر عملیاتی شود.

تیک تاک به لطف دادخواست کاربرانش از تحریم جدید جان به در برد

به گزارش نبض بانک ،  سه تن از کاربران مشهور تیک تاک با ارسال دادخواستی قضایی به دادگاه جلوی تحریم مجدد تیک تاک را گرفتند. این دومین بار است که تلاش برای ممنوع کردن فعالیت تیک تاک در آمریکا با صدور حکم یک قاضی متوقف می شود.

پیش از این در ماه شهریور یک قاضی فدرال جلوی اجرایی شدن دستور دولت ترامپ برای حذف اپلیکیشن تیک تاک را از فروشگاه های آنلاین آمریکایی گرفت. اما در این دستور به بخش دیگری از فرمان وزارت بازرگانی آمریکا در این زمینه توجه نشده بود که بر اساس آن قرار بود هرگونه استفاده از تیک تاک از 12 نوامبر ممنوع شود.

* نحوه دفاع از تیک تاک

در این میان، کاربران تیک تاک که متوجه پیامدهای این بخش از فرمان وزارت دادگستری آمریکا بودند با شکایت به دادگاه جلوی اجرایی شدن آن را گرفتند. سه تن از کاربران مشهور این اپلیکیشن با این استدلال که ممنوعیت استفاده از تیک تاک به کسب و کارهای اینترنتی آنها آسیب می  زند، مانع از اجرایی شدن فرمان مذکور شدند.

ونسا پاپاس رئیس واحد جهانی تیک تاک نیز ضمن استقبال از حمایت کاربران تیک تاک از این اپلیکیشن از شکایت آنها به نفع خود استقبال کرد و افزود: ما از کاربران خود پشتیبانی می کنیم تا آنها بتوانند صداهای خود را به اشتراک بگذارند و متعهد به ایجاد فضایی برای میزبانی از آنها هم هستیم.

در عین حال تیک تاک برای تداوم فعالیت تجاری در آمریکا نیازمند نهایی کردن قرارداد همکاری با اوراکل یا والمارت است. زیرا ترامپ ادامه حیات تیک تاک در آمریکا را به این امر مشروط کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا