کاهش سرانه مصرف لبنیات در راه است

به گزارش نبض بانک ،

از افزایش قیمت شیرخام خبر داد و گفت: در حال حاضر شیرخام ۲ برابر نرخ مصوب عرضه می‌شود که برای بحث صنایع تبدیلی کار سختی است.

او افزود: علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه اعم از شیرخام، بسته بندی و حمل‌ونقل، اما فروش محصولات لبنی بر مبنای نرخ مصوب است که با این وجود کارخانه‌ها چاره‌ای جز تخلف یا تعطیلی ندارند.

ظفری با بیان اینکه مخالف افزایش قیمت محصولات لبنی هستیم، گفت: دولت باید تدابیری بیندیشد تا مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار صنعت قرار گیرد، در غیر این صورت واحد‌های لبنی دیگر توان تولید با زیان را ندارند.

افزایش قیمت لبنیات راه چاره صنعت نیست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره تاثیر گرانی لبنیات بر سرانه مصرف بیان کرد: با افزایش مجدد قیمت محصولات لبنی، میزان مصرف کاهش می‌یابد، چرا که دهک‌های پایین جامعه به سبب عدم توان خرید، لبنیات نمی‌خرند.

او پرداخت یارانه مستقیم را یکی از راهکار‌های استمرار فعالیت کارخانه‌های لبنی اعلام کرد و گفت: اگر دولت از این صنعت حمایت نکند، به سبب افزایش قیمت لبنیات ناشی از بالارفتن هزینه‌های تولید، محصولات لبنی از سفره خانوار حذف می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، صنعت لبنیات چاره‌ای جز افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت‌های فعلی ندارد که با این وجود لبنیات به عنوان کالای لوکس از سبد مصرفی بسیاری از اقشار حذف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا