دستور ویژه رئیس جمهور برای ترخیص فوری کالا‌ها از گمرک

علیرضا حسینی وزیر صمت، در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: موضوعات مرتبط با قیمت گذاری، تنظیم بازار و عرضه فراوان کالاها از موضوعات مهم روز است که در ستاد تنظیم بازار با اولویت دنبال می شوند. جلسات این ستاد هر هفته روزهای دوشنبه با حضور اعضای موثر از جمله گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی تشکیل و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

به گزارش نبض بانک ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار امروز بیان کرد: تشکیل این جلسه به دنبال فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت صمت، جهادکشاورزی گمرک و بانک مرکزی انجام شده است.

رزم حسینی درباره ترخیص کالاهای مانده در گمرک گفت: با دستور ویژه رئیس‌جمهور ترخیص کالاهای گمرک با فوریت انجام می‌شود و در این خصوص نیز هماهنگی میان گمرک, بانک مرکزی جهاد و وزارت صمت وجود دارد و با ترخیص این کالاها و ورود مواد اولیه تاثیر قیمتی و فراوانی کالا را در بازار خواهیم داشت.

مسئول قیمت گذاری گوشت قرمز مشخص شد

رزم حسینی درباره وضعیت فعلی گوشت قرمز در بازار نیز گفت: بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری و تصمیمات گرفته شده قیمت‌گذاری، عرضه، تامین، کنترل و خرید تضمینی گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام خواهد شد. موضوع قاچاق دام هم به دنبال اختلاف قیمتی دام در کشور و کشورهای همسایه بوده و با هماهنگی‌های انجام شده جلوی قاچاق دام گرفته خواهد شد که با جلوگیری از قاچاق قیمتها به حد قبولی می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا