بانکداری مجازی و آینده امور مالی جهان

جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی توییتر در تازه ترین مصاحبه خود به بررسی آینده این شبکه اجتماعی پرداخته و عنوان کرده است تکنولوژی بلاک چین نقش به سزایی در مقابله با نقض حریم خصوصی کاربران و نشر اطلاعات کاذب در شبکه های اجتماعی ایفا خواهد کرد.

به گزارش نبض بانک ،  دورسی اعتقاد دارد آینده توییتر به تکنولوژی بلاک چین گره خورده است و این تکنولوژی نوظهور می تواند امنیت کاربران را در شبکه های اجتماعی تضمین کند. همچنین دورسی از از طرفداران تکنولوژی بلاک چین و صنعت امور مالی غیر متمرکز بوده است و اعتقاد دارد رمزارزها تنها راه برون رفت از معضل های اقتصادی و تنگناهای مالی خواهند بود.

رمزارزها تنها راه برون رفت از معضل های اقتصادی و تنگناهای مالی خواهند بود

 

جک دورسی همواره یکی از طرفداران تکنولوژی بلاک چین و صنعت امور مالی غیر متمرکز بوده است و همیشه تلاش کرده با تصویب برخی قوانین اجرایی، زمینه را برای فعالیت گسترده نهادهای تکنولوژی فراهم کند. جک دورسی یکی از طرفداران بیت کوین نیز محسوب می شود و اعتقاد دارد این رمزارز شناخته شده تا سال ۲۰۳۰ به عنوان تنها ارز رسمی جهان جایگزین پول های کاغذی خواهد شد. دورسی از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد می کند و اعتقاد دارد رمزارزها تنها راه برون رفت از معضل های اقتصادی و تنگناهای مالی خواهند بود.

دورسی در گفته های خود تصریح کرده است که بیت کوین بهترین نوع ارز دیجیتال محسوب می شود و از الگوی ساختاری شبیه الگوی اینترنت برخوردار است. او به ایده جاودانگی اطلاعات ذخیره شده در بستر تکنولوژی بلاک چین اشاره کرد و گفت این ویژگی منحصر بفرد نشان می دهد که تکنولوژی بلاک چین تنها دریچه نگریستن به آینده های دور خواهد بود.

در قسمت دیگری از صحبت های خود، دورسی به آینده توییتر اشاره کرد و گفت این شبکه اجتماعی در حال حرکت به سوی یک پلتفرم متن باز قرار دارد و آینده توییتر به تکنولوژی بلاک چین گره خورده است. دورسی در آخر گفت امنیت سایبری کاربران در شبکه های اجتماعی یک موضوع بسیار مهم است و هر چقدر شبکه های اجتماعی از مرکزیت نهادهای نظارتی فاصله بگیرند، سطوح امنیت سایبری کاربران نیز به مراتب ارتقا پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا