رد پای مثبت انتخابات آمریکا در بورس ایران!

در حالی که انتخابات آمریکا هنوز به سرانجام نرسیده، روند مثبت انتخابات این کشور در بورس ایران ردپای مثبتی به جا گذاشته است. در پایان معاملات بازار سهام امروز تقاضا در بازار سهام بیشتر شد، و شاخص کل در پایان معاملات با رشد دو درصدی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید.

به گزارش نبض بانک ، اولین روز معاملات بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا با روند صعودی همراه بود و امروز نمادهای ارز محور روند خوبی داشتند و شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد رشد کرد و نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد.

امروز مجموع ارزش معاملات در بازار سهام از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشته است که نشان از بهبود روند بازار معاملات بازار سهام است و به نوعی بارقه امیدی برای شروع روند مثبت بورس محصوب می‌شود.

امروز به دلیل پیشتازی ترامپ در شمارش آرا نمادهای ارز محور روندی بهتری داشتند و به دلیل صعودی بودن نمادهای ارز محور شاخص کل نیز روندی صعودی پیدا کرد، اما در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی و خودرویی روند خوبی نداشتند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا فارغ از نتیجه انتخابات صعودی خواهد بود ولی با خبر پیشتازی ترامپ در انتخابات و اوج‌گیری قیمت دلار روند بازار سهام امروز صعودی شد.

همچنین حقیقی‌ها امروز حدود ۵۵۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که ارزش کل معاملات خرد ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹ درصد یعنی ۶ هزار و ۲۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد. (نبض بورس)

در جریان معاملات امروز بازار سهام فراورده‌های نفتی، خودرو و فلزات اساسی صنایع برتر بازار سهام بودند اما نمادهای خودرویی که روند خوبی داشتند با افزایش قیمت دلار و نزدیک بودن ترامپ به پیروزی روندی منفی پیدا کردند.

هنوز پیروزی قطعی ترامپ یا بایدن مشخص نیست، اما فعلا ترامپ در ایالت‌هایی که هنوز شمارش آرا تمام نشده برتر است، طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان در بلند مدت فرقی میان بایدن و ترامپ نیست اما پیروزی هر کدام بر سهم‌های مختلف بازار سهام تاثیر خواهد داشت.
منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا